New York City Opera, la un pas de faliment



New York City Opera, a doua Operă din New York ca importanță, a anunțat luni că și-a anulat stagiunea din această toamnă, întrucât nu a reușit să obțină suma de 7 milioane de dolari de care avea nevoie pentru a evita falimentul, informează AFP.
„Vom anula stagiunea din această toamnă și vom solicita plasarea sub incidența legii falimentului, dacă nu vom obține fondurile necesare pentru a ne finanța stagiunea până la miezul nopții de luni”, a anunțat weekendul trecut directorul artistic al instituției, George Steel. Luni dimineață, instituția reușise să adune doar 2 milioane de dolari din cele 7 milioane de dolari necesare.
New York City Opera (NYCO), denumită „Opera poporului”, a fost înființată în 1944, cu obiectivul de a face ca muzica de operă să devină accesibilă unui public cât mai larg, cu bilete vândute la prețuri rezonabile.
Tenorul Placido Domingo și soprana americană Beverly Sills și-au lansat carierele, în anii ’60, în această operă.
Instituția se confruntă de câțiva ani cu dificultăți financiare persistente, iar consiliul de administrație a decis săptămâna trecută să ceară falimentul dacă nu va reuși să adune cele 7 milioane de dolari.
Spectacolul de sâmbătă seară – „Anna Nicole”, compus de Mark-Anthony Turnage, susținut la Academia de muzică din Brooklyn – a avut o încărcătură emoțională deosebită. Mulți dintre muzicieni aveau lacrimi în ochi atunci când au revenit pe scenă pentru a saluta publicul, considerând că acela a fost ultimul spectacol realizat de NYCO.
Tenorul Placido Domingo a declarat că regretă dispariția anunțată a acestei instituții prestigioase din peisajul cultural-artistic newyorkez.
„Eu sunt doar unul dintre numeroșii interpreți care au beneficiat de o pregătire profesională și de încurajări esențiale în această companie artistică în cei 70 de ani de existență ai ei”, a declarat tenorul spaniol pentru Wall Street Journal.
„Este îngrozitor de trist faptul că un oraș atât de mare și de bogat cum este New York nu poate să susțină o a doua instituție de Operă, care este capabilă să își asume riscuri cu repertoriul, să angajeze interpreți relativ lipsiți de experiență și să producă experimente artistice pe care o instituție uriașă precum Met (Metropolitan Opera, principala Operă din New York, n.r.) pur și simplu nu poate să le facă”, a adăugat Placido Domingo.
New York City Opera, care oferea totodată programe educative pentru mii de copii, a făcut parte din Lincoln Center din 1966 până în 2010, dar dificultățile financiare au obligat-o să își mute sediul în Manhattan și să își reducă substanțial producția artistică.