Nereguli la aproape 40% dintre comercianții de anvelope noi controlați de Protecția Consumatorilor



Aproape 40% dintre cei 398 de comercianți de anvelope noi controlați de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au fost găsiți cu nereguli, fiind aplicate 203 sancțiuni, printre care 74 de amenzi, în valoare totală de 220.000 de lei, informează ANPC.
În urma controalelor efectuate în perioada 12-16 noiembrie, inspectorii ANPC au mai decis să oprească temporar de la comercializare, până la intrarea în legalitate, 2.164 de anvelope noi (67,9% din totalul constatat cu abateri), în valoare de 722.251 lei.
Verificările au vizat respectarea prevederilor legale la comercializarea anvelopelor noi fabricate după 1 iulie 2012.
Printre abaterile constatate de ANPC se numără lipsa denumirii produsului și a producătorului sau distribuitorului, absența traducerii în limba română a informațiilor, neafișarea prețurilor în loc vizibil și într-un mod lipsit de echivoc, precum și lipsa autocolantului cu o etichetă indicând clasa de eficiență a consumului de combustibil, clasa de zgomot exterior de rulare și valoarea măsurată a acestuia, precum și clasa de aderență pe teren umed.
Președintele ANPC, Bogdan Nica, recomandă consumatorilor să țină cont de etichetarea anvelopelor noi fabricate după 1 iulie 2012, precum și de obligativitatea de a folosi anvelope pentru iarnă. „Siguranta celor dragi și a noastră trebuie sporită în perioada de iarna, perioadă care presupune riscuri suplimentare. Astfel, cauciucurile trebuie să aibă lipit un autocolant cu o etichetă indicând clasa de eficiență a consumului de combustibil, clasa de zgomot exterior de rulare și valoarea măsurată a acestuia, precum și clasa de aderență pe teren umed. De asemenea, trebuie să ținem cont și de caracteristicile de iarnă inscripționate cu litere pe peretele lateral al anvelopei – simbolul de iarna M+S sau M.S sau M&S”, a declarat Nica.