Opinie

Nechifor: „Turismul sucevean nu este încă o activitate dominantă”



Președintele Consiliului Județean Suceava, Cătălin Nechifor, consideră că în momentul de față turismul sucevean nu este o activitate dominantă în județul Suceava. Nechifor a declarat, la o întâlnire la care au participat mai mulți agenți de turism, că această activitate este favorizată de faptul că cei care vin în județul Suceava pot să practice mai multe tipuri de turism, de la cel balnear, de recreare, de afaceri, cinegetic, cultural. „Trebuie să înțelegem că turismul, așa cum este definit el în economia globală, cel puțin în Suceava nu este o activitate atât de puternică încât să fie dominantă. Avem cam tot ce înseamnă paletă turistică. Nu avem mare și deltă, însă în rest avem tot ce ne trebuie pentru a dezvolta turismul. Dar trebuie să înțelegem bine unde suntem, cine suntem și ce vrem să facem, în așa fel încât să ajungem acolo încât turismul la Suceava să devină o componentă mai importantă în Produsul Intern Brut al regiunii”, a declarat șeful administrației județene.
Cătălin Nechifor a ținut să precizeze că în momentul de față infrastructura este „cea mai dificilă chestiune”, care se resimte și în activitatea agenților economici din turism. El a arătat că, „din fericire”, în perioada imediat următoare vor începe lucrările de modernizare a Aeroportului „Ștefan cel Mare”, în plan fiind și două proiecte mari pentru modernizarea DN 17B, de la Iacobeni spre județul Maramureș, și DN 18, de la Vatra Dornei – Broșteni – județul Neamț.
Cătălin Nechifor a arătat că județul Suceava are un avantaj din faptul că drumul de la București la Suceava se poate face cu mașina în cinci ore și jumătate și, de asemenea, mai există și Drumul Național 17, care face legătura cu Ardealul și care a fost modernizat recent.
„Dacă reușim să avem zona aeroportuară dezvoltată și zona rutieră pusă la punct, cred că Suceava poate să crească destul de ușor ca și număr de turiști”, a spus Nechifor.
El le-a spus agenților economici din turism că intenționează să constituie cât mai rapid un consiliu consultativ economic, care să aibă un subcomitet specializat pe turism și care să vină cu propuneri pentru dezvoltarea acestui domeniu de activitate.
Un important om de afaceri a cheltuit opt lei după o vizită la mănăstirile din județ
Cătălin Nechifor a spus că un lucru extrem de important pentru județul Suceava este dezvoltarea produsului turistic. Nechifor consideră că în momentul de față produsul turistic sucevean „este interesant”, precizând că județul Suceava are parte de mănăstiri, peisaje, rezervații naturale, dar și de 446 de unități de primire turistică, cu 10.700 de locuri de cazare.
„Trebuie să fim corecți, cinstiți și trebuie să spunem adevărul. Și o spun aici, chiar dacă nu vreau să politizez. Eu nu înțeleg cum s-a putut anul acesta, de Paște, să fie cazați în Suceava, după o singură zi, 22.000 de turiști în 10.700 de locuri de cazare”, a declarat Nechifor.
El a ținut să precizeze că zilele trecute a cunoscut un important om de afaceri care a vizitat județul Suceava, căruia i-a recomandat să viziteze mai multe mănăstiri, iar la sfârșitul zilei, când l-a întrebat cât a cheltuit în acea zi, în afară de cazare și masă, acesta i-a spus că doar opt lei, pentru lumânări. „Atât timp cât nu reușim să facem și proiecte majore, cât nu reușim să ne implicăm mai mult în a dezvolta noi obiective de turism, noi atracții, noi puncte de interes, cu toată părerea de rău, vom câștiga puțin. Vom rămâne la același nivel, la același număr de turiști care vin anual în Suceava. Și atunci unde e dezvoltarea?”, a spus Cătălin Nechifor.
Nechifor: Nu vreau să fac evenimente de promovare care să dureze trei ore
Pe de altă parte, președintele CJ Suceava a mai spus că nu intenționează să blocheze evenimentele de promovare turistică inițiate în ultimii ani, care au deja tradiție.
„Eu nu mai vreau să facem acțiuni de promovare, festivaluri, hore sau alte lucruri care să dureze trei ore sau jumătate de zi. Vreau să facem lucruri care să aibă un caracter mai lung, în așa fel încât turiștii să poată să vină și vineri și sâmbătă și duminică. Nu vrem să oprim ceva ce merge sau ceva ce are deja o istorie, însă vreau să le dezvoltăm și vreau ca acțiunile să fie cu un caracter mai larg”, a explicat Nechifor. El a adăugat că deși costurile pentru astfel de evenimente ar putea să fie mai mari, publicul țintă va fi mai numeros, iar beneficiile vor fi și ele mai mari.