Liderul județean al social-democraților, deputatul Cătălin Nechifor, a explicat ieri, într-o conferință de presă, gestul consilierilor județeni ai PSD de a nu participa la ședința extraordinară a deliberativului de miercuri, pentru a vota transferul spre administrare către Ministerul Dezvoltării și Turismului a șapte drumuri județene în vederea modernizării lor.
Principalul motiv, a spus Nechifor, a fost acela că prețul lucrărilor a fost umflat, dublat sau triplat, în unele cazuri, iar social-democrații nu au vrut să fie părtași la risipa banului public.
„În 2010, prin Programul Operațional Regional s-au modernizat 91 de kilometri de drumuri județene. Valoarea totală a fost de 131 de milioane de lei, cu un preț mediu pe kilometru de 332.000 de euro. Cele șapte drumuri propuse acum de administrația PD-L a Consiliului Județean însumează 93 de kilometri, însă valoarea este de 247 de milioane de lei, iar prețul mediu pe kilometru este de 638.000 de euro. Sunt prețuri duble. Pe o diferență de 2,041 de kilometri plătim în plus peste 100 de milioane de lei. Este o sumă fabuloasă cu care putem face, dacă respectăm prețurile reale, încă 90 de kilometri de drumuri județene”, a explicat președintele PSD Suceava.
Campanie de informare a populației cu privire la cauzele reale care au dus la blocarea modernizării a șapte drumuri județene
Nechifor și-a exprimat nedumerirea vizavi de transferul celor șapte drumuri la Ministerul Dezvoltării și nu la Ministerul Transporturilor, cum ar fi fost normal. De asemenea, el a formulat aprecieri critice și la adresa modului în care se dorește finanțarea investițiilor, printr-un credit furnizor pe care ar urma să-l contracteze firma câștigătoare a licitației, ceea ce în opinia lui ar dezavantaja societățile românești. Nechifor a spus că în perioada următoare social-democrații vor demara o campanie de informare a populației din localitățile prin care trec cele șapte drumuri județene a căror modernizare a fost blocată, pentru a explica adevărul în legătură cu acest subiect.
„Vom începe o campanie de consultare cu oamenii care trăiesc în județ, în special în localitățile care sunt prinse acum spre a fi dezvoltate cu aceste drumuri județene, pentru că trebuie să știe și oamenii de acolo despre realitățile care stau în spatele acestor proiecte, despre prețurile aproape triple în unele cazuri față de prețurile reale care se practică pe piață. Ei trebuie să decidă dacă vor să plătească un kilometru de drum asfaltat sau betonat cu 60 de miliarde de lei vechi sau își doresc prețuri reale, corecte, transparente, și poate că diferența de bani de la 20 de miliarde de lei vechi, cât ar costa în mod normal un drum, până la 60 de miliarde o vom folosi în alte scopuri. Poate facem alte drumuri, poate facem drumuri comunale, poate dăm bani pentru pensii, salarii, poate facem spitale în România”, a spus Nechifor.
Cele șapte drumuri județene a căror modernizare este momentan blocată sunt: Frasin – Ostra, Panaci – Glodu, Panaci – Bilbor, Grădinița – Coșna, Suceava – Udești – Liteni – Dolhasca, Câmpulung Moldovenesc – Stulpicani și Mitocu Dragomirnei – Mănăstirea Dragomirna.
Justificare
Nechifor susține că PSD nu a votat investițiile în modernizarea unor drumuri din cauza prețurilor umflate
