Sub sloganul „Ne luăm la revedere de la anotimpul toamna!”, miercuri, 27 noiembrie, cei 370 de preșcolari ai Grădiniței „Țăndărică” din Burdujeni au participat la activitatea extracurriculară „Carnavalul toamnei”, desfășurată în sala de festivități a instituției.
Acțiunea a avut drept scop valorificarea cunoștințelor și deprinderilor preșcolarilor acumulate pe parcursul proiectului tematic „Farmecul toamnei”, derulat în ultimele cinci săptămâni, în cadrul căruia au fost abordate conținuturi referitoare la caracteristicile anotimpului toamna, bogățiile toamnei (fructe, legume, flori) etc.
Cu mic, cu mare, copiii, însoțiți de părinți, costumați în fructe, legume, flori de toamnă, norișori, vânt, păsări, și-au petrecut timpul liber într-o manieră plăcută și relaxantă, alături de cei doi animatori – Zâna Toamnă și Barza, care au moderat activitatea, conferindu-i un caracter recreativ, dar urmărind totodată și un scop educativ.
Preșcolarii și-au manifestat capacitățile artistice prin diferite forme: brainstorming, cântec, dans, poezie, pictură, desen, colaj, ghicitori și, nu în ultimul rând, jocuri de mișcare și distractive.
Costumațiile de carnaval au fost apreciate în cadrul unei parade în care fiecare micuț a defilat pe podiumul improvizat.
Acțiunea s-a înscris în calendarul activităților educative și extrașcolare în cadrul căruia se desfășoară cel puțin o activitate de acest fel pe lună, cu scopul implicării preșcolarilor în acțiuni care să răspundă preocupărilor și intereselor acestora, punând în valoare talentele și capacitățile lor în diferite domenii, stimulându-i să participe la acțiuni variate în contexte nonformale.
Potrivit Laurei Ropotă, consilier educativ al grădiniței, „din dorința de a promova un învățământ de calitate, modern, flexibil, stimulativ și creativ, bazat pe experiență, performanță, tradiții și valori într-un parteneriat real grădiniță-comunitate, Grădinița «Țăndărică»nu rămâne niciodată indiferentă față de marea bogație de forme de educație extrașcolară. Apropierea de idealul educațional al școlii românești se poate realiza doar dacă între educația formală, informală și nonformală se desfășoară o fuziune productivă”.