– Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, a precizat că principalul avantaj al acestei rute este că trece pe drumuri existente, pentru care nu sînt necesare exproprieri
Consiliul Local al municipiului Suceava a aprobat în ședința ordinară din această săptămînă asocierea cu două localități limitrofe- Ilișești și Salcea, pentru construirea unei șosele ocolitoare care să preia traficul greu din municipiul reședință de județ. Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, a precizat că principalul avantaj al acestei rute este că trece pe drumuri existente, pentru care nu sînt necesare exproprieri. Proiectul votat de consilierii locali ai Primăriei Suceava vizează demararea unor lucrări de modernizare pentru drumul ocolitor DN 2 – DJ 208A- DN 29 ce constau în realizarea unui sistem rutier din îmbrăcăminte din beton de ciment în lungime de 15 kilometri, a unui pod rutier peste rîul Suceava, a unui pod rutier peste pîrîul Ipotești și a 64,4 metri liniari de podețe. Prin executarea lucrărilor pe acest drum ocolitor se va realiza devierea traficului greu de pe DN 29A și DN 29 (dinspre Botoșani și Dorohoi) spre DN Suceava – București, prin afara municipiului Suceava, îmbunătățirea condițiilor de transport în deplină siguranță a circulației, precum și valorificarea superioară a potențialului economic al zonei prin asigurarea accesului locuitorilor din satele componente ale comunei Ipotești și Salcea la proprietățile agricole, centrele de colectare a laptelui, accesul vizitatorilor la monumentele istorice și la locurile de agrement. Obiectul acestei asocieri este situat integral pe teritoriul localităților Ipotești și Salcea și constă dintr-un drum format din mai multe tronsoane-drum pietruit în lungime de 5.100 metri liniari, drum de exploatarea agricolă de 1.400 metri liniari, drum de balastieră în lungime de 1.300 metri liniari și drum pietruit de 7.200 metri liniari, care nu au asigurate elementele geometrice necesare în plan și profil longitudinal, nu au asigurată capacitatea portantă necesară și nu este asigurată colectarea și evacuarea apelor meteorice. Drumul propus a fi modernizat este situat în proporție de 90% pe teren de utilitate publică. Valoarea estimativă a proiectului este de aproximativ 7,5 milioane de euro, cu o durată de realizare de doi ani.