MTI a semnat contractele pentru ultimele 3 loturi ale autostrăzii Orăștie-Sibiu, de 427,5 mil euro



Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a semnat marți ultimele trei contracte, de 427,5 milioane euro, pentru proiectarea și execuția unor segmente ale autostrăzii Orăștie-Sibiu care au fost contestate, după ce primul lot a fost semnat în mai alături de alte patru pachete de autostrăzi.
MTI a licitat în total nouă pachete de tronsoane de autostradă, din care cinci au fost semnate în luna mai, trei contracte au fost semnate marți, urmând ca ultimul pachet să fie semnat în perioada următoare, după ce CNSC va soluționa contestația depusă.
Lucrările pentru autostrada Orăștie-Sibiu (82 kilometri) au fost împărțite și licitate în patru loturi, din care lotul 3 a fost deja semnat în mai, întrucât nu a fost contestat. Din cauza contestațiilor, semnarea contractelor pentru celălalte trei loturi a fost întârziată.
Astfel, primul lot (24 kilometri) a fost semnat cu compania austriacă Strabag, cu o ofertă de 166,65 milioane euro cu TVA, după ce rezultatul licitației a fost contestat de consorțiul Tehnologica Radion/Gabriel Couto/Amandio Carvalho/Lena /Rosas/Arcadis.
Cel de-al doilea (20 kilometri) va fi realizat de companiile Straco Grup din România și Studio Corona SRL Civil Engineering din Italia, pentru 114,26 milioane euro cu TVA, după ce CNSC a respins contestația asocierii de Max Boegl România/Geiger/Tancrad/Primacons.
Licitația pentru lotul patru (circa 17 kilometri) a fost câștigată de asocierea italiano-româno Astaldi-Euroconstruct Trading ’98-Astalrom pentru 146,63 milioane euro cu TVA, după ce rezultatul acesteia a fost contestat de firma românească J&P-Avax.
Toate contractele au o durată de 4 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, la care se adaugă 4 ani de garanție. Finanțarea este asigurată 85% din fonduri UE și restul de la bugetul de stat.
Lotul trei va fi proiectat și construit de firma italiană Impregilo, pentru 182,91 milioane euro.
Pachetele semnate în luna mai vizează proiectarea și execuția autostrăzilor Timișoara-Lugoj (primul lot), Nădlac-Arad (ambele loturi), Lugoj-Deva (primul lot).
Licitația rămasă în prezent fără câștigător se referă la lotul al doilea al autostrăzii Timișoara-Lugoj, câștigat de asocierea italiană Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua-Cossi Construzioni, cu o ofertă de 445,64 milioane lei.
Licitația a fost contestată de Confort SA Timișoara-Monteadriano, Tehnologica Radion-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Lena-Rosas-Arcadis și Asocierea Construcciones Y Promociones Balzola-Robert Alcisa-Puentes din Spania, urmând ca CNSC să dea un rezultat în perioada următoare.