Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a renunțat la reorganizarea CNADNR prin separarea activităților, întrucât compania a fost acreditată în forma actuală la CE și înființarea unei noi structuri ar putea întârzia absorbția fondurilor europene.
„La Compania de Drumuri și la CFR directorii trebuie să fie atenți pentru a nu schimba ceva față de cum sunt împărțite fondurile structurale pentru că s-ar putea să avem mari probleme la Comisia Europeană. Pentru că sistemul a fost acreditat în forma actuală și dacă schimbăm ceva acum trebuie să regândim întreg procesul de absorbție a fonsdurilor și există riscul să apară întârzieri”, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor Alexandru Nazare, la o întâlnire a Consiliului Investitorilor Străini.
Reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România ar fi urmat să vizeze separarea activităților de autostrăzi, drumuri naționale, centuri ocolitoare și întreținerea infrastructurii.
Nazare a mai spus că altă problemă cu care se confruntă ministerul de resort este lansarea proiectelor în regim de concesiune, astfel încât lansarea acestora să nu contribuie la majorarea deficitului bugetar planificat.
În prezent rata de absorbție a fondurilor europene este de 6%.