Ministerul pentru Societatea Informațională va face modificări la caietul de sarcini al licitației pentru sistemul de depunere a cererilor și emitere online a actelor de stare civilă, după ce Consiliul de Soluționare a Constestațiilor a admis, în parte, contestația Lex Consulting Miercurea-Ciuc.
„Admite contestația în parte și obligă autoritatea contractantă la continuarea procedurii, în maxim 10 zile de la primirea deciziei, prin emiterea unui răspuns de clarificare și postarea lui în
SEAP, în referire la întrebările de clarificare cu numerele 2-4 din actul contestat, privitor la posibilitatea prezentării de certificări emise de către autorități publice sau organisme de drept public sau privat abilitate. Obligă la decalarea termenului de depunere a ofertelor cu cel puțin 12 zile. Respinge aceeași solicitare a contestatoarei, ca nefondată, privitor la răspunsurile de clarificare cu numerele 5-8, din aceeași adresă de clarificări. Obligatorie. Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare”, se arată într-o decizie a Consiliului Național de Soluționare a Constestațiilor (CNSC), adoptată la 25 septembrie.
Prin contestația formulată, Lex Consulting a solicitat autorității contractante să clarifice anumite detalii privind certificările pentru trei poziții de expert.
Anterior acestei decizii, licitația a fost suspendată, în data de 19 septembrie.
Licitația pentru sistemul informatic de depunere a cererilor și emitere online a actelor de stare civilă a fost lansată în prima parte a lunii august și a fost estimată la 151,5 milioane lei (34,4 milioane euro), cu TVA.
Potrivit documentației de atribuire, viitorii ofertanți vor depune o garanție de participare de 2,44 milioane lei.
De asemenea, la licitație pot participa firme care au înregistrat, în ultimii trei ani, o cifră de afaceri medie de cel puțin 240 milioane de lei (fără TVA).
Termenul limită pentru depunerea ofertelor a expirat la 23 septembrie.
Lex Consulting a fost înființată în 2002 și are ca obiect de activitate serviciile de consultanță în domeniul relațiilor publice și al comunicării.
În 2012, potrivit datelor transmise Ministerului Finanțelor Publice, societatea a înregistrat o cifră de afaceri de 10.000 lei, de la 12.446 lei în urmă cu un an, și un profit net de 4.620 lei.
Unicul asociat al firmei este o persoană fizică – Tudor-Marian Miron.
Proiectul privind sistemul informatic de depunere a cererilor și emitere online a actelor de stare civilă a fost anunțat în luna aprilie de ministrul pentru Societatea Informațională, Dan Nica.
„România va avea la finele anului 2014 un sistem informatic care va face uitată birocrația la emiterea actelor de stare civilă, acestea urmând să fie obținute de către cetățeni prin simpla prezentare a unui act de identitate la primărie”, a declarat Nica atunci, adăugând că proiectul presupune, printre altele, scanarea tuturor actelor de stare civilă din România din ultimii 100 de ani.
Potrivit MSI, pentru realizarea sistemului informativ au fost alocate 154 milioane de lei, din care 127,36 milioane de lei din fonduri europene și 26,64 milioane de lei de la bugetul de stat.
Printre beneficiarii proiectului se numără Direcția Generală de Asistență Socială, Casa Națională de Asigurări de Sănătate, Ministerul Finanțelor, Casa Națională pentru Pensii Publice, Casele de pensii private, Casa de Pensii Militare, Institutul Național de Statistică, Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă și Curtea de Conturi.