Un bărbat în vârstă de 38 de ani care conducea un motoscuter a fost accidentat mortal de autoturismul de serviciu al inspectorului-șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Suceava, condus de șoferul acestuia. Tragedia s-a petrecut ieri, în jurul orei 14.40, pe E 85, la intersecția cu Pătrăuți, loc în care în ultimii ani s-au petrecut mai multe accidente mortale.
Conform primelor informații ale poliției rutiere, motoscuteristul, Constantin Gorgan, localnic din Pătrăuți, circula pe DJ 208V, dinspre Pătrăuți, și a intrat pe E 85, virând spre Suceava. A urmat un impact teribil, bărbatul în vârstă de 38 de ani fiind lovit în plin de mașina VW Touareg a ISU, care circula pe direcția Suceava-Siret.
Scene groaznice la locul accidentului
Bărbatul de pe scuter, care avea cască de protecție, a fost aruncat la o distanță de mai bine de zece metri, în afara drumului, murind pe loc. Mașina de teren condusă de plutonierul adjutant Gabriel Ududec, în vârstă de 42 de ani, alături de care, în dreapta, se afla colonelul Ioan Burlui, inspectorul-șef al ISU, a ieșit în afara drumului, prin stânga, lovindu-se de un ciot de copac și oprindu-se la câțiva metri distanță. Inspectorul-șef al ISU și șoferul său au ieșit pe propriile picioare din mașină, acuzând doar câteva contuzii ușoare. În scurt timp, la fața locului au ajuns rudele bărbatului decedat, inclusiv soția sa. Au urmat scene groaznice, femeia refuzând să accepte că soțul său a murit. Constantin Gorgan avea acasă două fetițe, iar soția sa urma să aducă pe lume încă un copil.
Autoturismul ISU nu avea pornite semnalele acustice și luminoase
În stare de șoc, colonelul Ioan Burlui nu a dorit să ofere declarații presei, precizând doar că se deplasa cu mașina de serviciu la Garda de Intervenție a pompierilor de la Siret. Fără a fi vorba de o misiune de urgență, mașina de serviciu nu circula cu sistemele luminoase și acustice în funcțiune.
În accidentele de acest gen, cauza producerii este cât se poate de clară.
Inspectorul principal Ionuț Epureanu, din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Suceava, a declarat:
„Conducătorul motoscuterului a încercat să intre de pe DJ 208V pe DN 2, iar din primele cercetări rezultă că acesta nu a acordat prioritate de trecere autospecialei aparținând ISU Suceava”.
Mai mulți martori oculari se întrebau la fața locului cu ce viteză circula autoturismul VW Touareg, mai ales că nu avea semnalele pornite. De precizat că în zona în care s-a produs accidentul viteza este limitată prin indicator la maximum de 70 de kilometri la oră. Având în vedere forța impactului, este posibil ca mașina să fi avut viteză mai mare, însă doar o expertiză de specialitate ar putea stabili acest lucru.
Subofițerul care conducea autoturismul de teren a fost verificat cu aparatul etilotest, rezultând că nu a băut. Conform procedurilor, ulterior, la Spitalul Județean acestuia i-au fost recoltate probe biologice de sânge. Acesta a precizat că l-a observat pe motoscuterist și l-a claxonat, însă nu a mai avut cum evita impactul.
O intersecție foarte periculoasă
Corpul neînsuflețit al bărbatului în vârstă de 38 de ani zăcea la doar câțiva metri de o cruce care amintea de un alt accident produs în 1992. În această intersecție, în ultimii ani s-au petrecut foarte multe accidente grave care au plecat de la aceeași cauză: ieșirea imprudentă pe drumul național european, dinspre Pătrăuți. Zona este foarte periculoasă în condițiile în care pe drumul național european se rulează în general cu viteză mare, iar cei care ies de pe drumul secundar pot aprecia greșit timpul pe care îl au la dispoziție pentru a trece. În 2008, în urma unui accident produs în această intersecție au murit trei oameni.




