Cotidianul Monitorul de Suceava este cel mai important la nivelul județului, aspect certificat de măsurătorile și monitorizările Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT) și ale Studiului Național de Audiență (SNA). Ultimul studiu de acest gen, realizat în perioada noiembrie 2014 – mai 2016 pe un public cu vârsta între 14-74 de ani, a scos în evidență că Monitorul de Suceava are în fiecare zi câte 104.000 de cititori, atât în ceea ce privește produsul tipărit, cât și în format electronic.
Datele arată un echilibru între cititorii din mediul urban și cei din mediul rural. Astfel, 60.000 dintre cititori provin din orașe, în timp ce diferența de 44.000 de persoane care răsfoiesc cotidianul nostru sunt de la sate.
Cu acest public câștigat în timp datorită seriozității și promptitudinii cu care au fost informați oamenii, Monitorul de Suceava se situează la nivel național pe locul 9, după publicații extrem de cunoscute în România, inclusiv tabloide. În ceea ce privește presa locală, Monitorul de Suceava este lider detașat, următoarea publicație de pe listă fiind Bihoreanul, cu 36.000 de cititori.
Mai trebuie spus că, și în ceea ce privește notorietatea, Monitorul de Suceava se plasează excelent. 1.516.000 de persoane din România au auzit de Monitorul de Suceava, ceea ce situează cotidianul nostru pe primul loc în ceea ce privește titlurile locale, următorul pe listă fiind Bihoreanul, cu jumătate din persoane care au auzit de acest ziar.
Studiul a fost realizat pe baza unui eșantion reprezentativ de 21.141 de persoane, cu o marjă de eroare maximă de +/- 0.67%, la 95% interval de încredere. Studiul a fost realizat în perioada noiembrie 2014 – mai 2016, în parteneriat cu 3 companii de cercetare: GfK România, CCSAS și Metro Media Transilvania. SNA s-a lansat în urmă cu doisprezece ani, măsoară în prezent aproximativ 70 de titluri și are peste 40 de beneficiari: editori, clienți, agenții de publicitate.
Rezultatele de audiență au fost obținute prin măsurarea integrată a audienței unei mărci media pe toate canalele pe care aceasta își distribuie conținutul: presă scrisă, site web, pagină de Facebook și aplicație de mobil. Pentru prima dată rezultatele de audiență globale sunt disponibile și pentru populația din mediul rural, măsurările anterioare limitându-se la mediul urban.
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor). Măsurătorile și monitorizările BRAT sunt independente și transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanță cu normele internaționale. BRAT pune la dispoziția pieței de media și de publicitate indicatorii de performanță obținuți în urma auditului și a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur și credibil pentru decizii strategice care implică industria media.
Studiul Național de Audiență (SNA) furnizează rezultate de audiență pentru presa scrisă din România și reprezintă pentru piața de media și publicitate sursa unică a informațiilor referitoare la performanțele presei scrise utilizate în tranzacționarea spațiului publicitar.