Modelele Dacia vor avea și motorizare de un litru, sistem de climatizare automat și cutie automată



Dacia va extinde gama de motorizări cu un propulsor pe benzină de un litru, iar anumite modele vor fi echipate cu sistem de climatizare automat și cutie de viteze automată.
Producătorul de componente auto Continental a anunțat marți, într-un comunicat, că, prin divizia de sisteme de transmisie și acționare, livrează injectoare pentru echipările cu motor de 1,6 litri cu 16 valve pe benzină (indisponibil momentan pe Sandero – n.r.), unități de control ale motorului pentru echipările cu propulsoare de 1,6 litri cu 16 valve, de 1,6 litri cu 8 valve și de 1 litru cu 16 valve (motor care nu există încă pe niciun model Dacia – n.r.), unitate de control a transmisiei pentru cutia de viteze automată (care nu există încă în oferta Dacia – n.r.) pentru motorul pe benzină de 1,6 litri cu 16 valve, ETC (unitate de control electronică a supapei de reglaj) pentru mașinile echipate cu motor pe benzină de 1,6 litri cu 16 valve, senzor de distribuție și senzor de reglare a aerului (aer condiționat automat, climatronic – n.r.) pentru motorizările diesel de 1,5 litri.
Contactat de MEDIAFAX și întrebat când vor fi introduse motorizările de 1,6 litri cu 16 valve pe Sandero, motorul pe benzină de 1 litru și cutia de viteze automată pe modelele Dacia, vicepreședintele companiei Constantin Stroe a spus că orice constructor auto se pregătește, pentru a nu fi luat prin surprindere de reacțiile pieței.
„Cererea de motoare diesel este în recul. Acest lucru este efectul pervers al creșterii prețului motorinei. Acum câțiva ani toată lumea vroia diesel, dar nu aveam capacități de producție. Acum le avem, însă cererea scade. Noi trebuie să fim pregătiți să facem față schimbărilor de piață. Legat de introducerea motorului de un litru, nu pot să vă spun când îl vom introduce, pentru că nu știu, dar dacă aceste scenarii nenorocite cu creșterea prețului petrolului se adeveresc și vom ajunge la 170-180 de dolari pe baril, piața motoarelor puternice și a SUV-urilor va fi în scădere dramatică și vor avea loc niște mutații, în sensul creșterii cererii pentru motoare și mașini mici”, a declarat Constantin Stroe.
El a lăsat să se înțeleagă că SUV-ul, care va fi lansat în a doua parte a anului viitor, ar putea fi primul model Dacia echipat cu o cutie de viteze automată.
„Deocamdată Sandero a fost lansat cu versiunile de motorizare bine cunoscute (1,4 litri cu 8 valve și 75 de CP și 1,6 litri cu 8 valve și 90 de CP – n.r.) și, în plus, cele diesel de anul viitor oferă o opțiune largă clientelei. În ceea ce privește sofisticările de care vorbiți mai sus, ele vizează alte produse din gamă”, a precizat oficialul Dacia.
Referitor la cutia de viteze automată, Stroe nu anticipează o cerere masivă pentru o asemenea dotare în următorii 10-15 ani.
„Acum avem alte probleme. Pregătim trecerea la normele Euro 5 – Euro 6, avem probleme cu reducerea dioxidului de carbon. De la 1 septembrie 2009, producătorii auto vor fi obligați să introducă motorizări la nivelul de depoluare Euro 5. Dacă nu putem să facem treaba asta, nu vom mai putea produce”, a declarat vicepreședintele Dacia.
El a arătat că introducerea Euro 5 presupune costuri suplimentare, care ar urma să fie compensate de creșterea vânzărilor, astfel că lansarea acestor motorizări nu ar fi oportună cu mult înainte de 1 septembrie 2009.
În comunicatul remis agenției MEDIAFAX, Continental anunță că furnizează, mai nou, și anvelope pentru modelul Sandero.
Întrebat dacă Dacia a renunțat la principalul furnizor, Michelin, Stroe a infirmat, menționând că producătorul auto își lărgește panelul de parteneri pentru că volumele de producție cresc.
„De regulă, la volume mari, nu se merge doar pe unul sau doi furnizori, ci pe mai mulți. Ei cunosc acest lucru pentru că sunt în competiție și totul se traduce într-o calitate sporită a produsului, cu un preț competitiv”, a spus oficialul Dacia.
În prezent, principalii furnizori de anvelope pentru Dacia sunt Michelin și Continental, în timp ce Montana și Kormoran livrează cantități mai mici.