Dacia va extinde gama de motorizări cu un propulsor pe benzină de un litru, disponibil deja pe Sandero și Logan vândute în Brazilia, sub marca Renault, iar anumite modele vor fi echipate cu sistem de climatizare automat și cutie de viteze automată.
Pe modelele Renault Sandero și Renault Logan comercializate în Brazilia, motorul de un litru poate fi alimentat atât cu benzină, cât și cu alcool.
Propulsorul, care are patru cilindri în linie, dezvoltă o putere de 76 de Cai Putere (CP) alimentat cu benzină și de 77 CP alimentat cu alcool și are un consum de 5,5 litri de benzină (8,4 litri de alcool) pentru 100 de kilometri parcurși în afara localității și de 7,4 litri de benzină (11,5 litri de alcool) pentru 100 de kilometri parcurși în oraș.
Acest motor poate face ca Sandero și Logan să ai aibă o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră (161 de kilometri pe oră în cazul în care se folosește alcool), demarajul de la 0 la 100 de kilometri pe oră realizându-se în puțin peste 14 secunde.
Performanțele motorului de un litru montat pe Sandero și Logan vândute în Brazilia sunt apropiate de cele ale motorului de 1,4 litri montat pe aceleași modele disponibile în România. Propulsorul de 1,4 litri oferă o accelerare de la 0 la 100 de kilometri pe oră în 13 secunde, viteza maximă fiind de 160 de kilometri pentru Sandero și de 162 de kilometri pe oră pentru Logan.
Consumul motorului de 1,4 litri este mai mare în comparație cu a celui de un litru, pentru parcurgerea a 100 de kilometri în oraș fiind necesari 9,4 litri de benzină. În afara localității valorile de consum sunt similare pentru ambele motoare. Avantajele unui motorului mai mic ar fi legate și de plata unot taxe mai mici către stat și cote mai mici la asigurări.
Contactat de MEDIAFAX și întrebat când vor fi introduse motorizările de 1,6 litri cu 16 valve pe Sandero, motorul pe benzină de 1 litru și cutia de viteze automată pe modelele Dacia, vicepreședintele companiei Constantin Stroe a spus că orice constructor auto se pregătește, pentru a nu fi luat prin surprindere de reacțiile pieței.
„Cererea de motoare diesel este în recul. Acest lucru este efectul pervers al creșterii prețului motorinei. Acum câțiva ani toată lumea vroia diesel, dar nu aveam capacități de producție. Acum le avem, însă cererea scade”, a declarat Constantin Stroe. Referitor la cutia de viteze automată, Stroe nu anticipează o cerere masivă pentru o asemenea dotare în următorii 10-15 ani.