Modelele de subiecte pentru disciplinele și competențele de la evaluarea națională și examenul de bacalaureat din 2012 au fost publicate pe site-ul Ministerului Educației.
Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE) a publicat, ieri, pe site-ul Ministerului Educației modelele de subiecte pentru examenele naționale din anul 2012, conform metodologiei de organizare și desfășurare a evaluării naționale de la clasa a VIII-a și a bacalaureatului.
Modelele de subiecte, publicate la adresa subiecte2012.edu.ro, sunt însoțite de precizări privind scopul evaluării, statutul disciplinei, structura subiectelor, competențele ce vor fi evaluate, detaliile privind evaluarea, inclusiv baremele de evaluare și de notare, se arată într-un comunicat de luni al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (MECTS).
La evaluarea națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, CNEE a elaborat modelele de subiecte pentru Limba și literatura română și Matematică, precum și pentru Limba și literatura maternă (șase discipline).
De asemenea, MECTS a prezentat pentru examenul de bacalaureat 2012 un ghid privind desfășurarea probelor A și B (de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română și în limbile materne), a probei C (de evaluare a competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională studiată în liceu) și a probei D (de evaluare a competențelor digitale).
Pe site-ul MECTS sunt publicate modele de subiecte pentru toate probele de evaluare a competențelor lingvistice și digitale, dar și pentru probele scrise, respectiv Limba și literatura română, Limba și literatura maternă (șapte discipline), Matematică, Istorie, Fizică, Chimie, Biologie, Informatică, Geografie și pentru cele cinci discipline socio-umane (Economie, Filosofie, Logică și argumentare, Psihologie, Sociologie).
Pentru proba C sunt publicate modele structurate în funcție de conținutul probei: înțelegerea unui text audiat, proba scrisă și proba orală, corespunzătoare celor zece limbi de circulație internațională studiate în liceu. Sunt publicate și traduceri ale modelelor de subiecte în limbile minorităților naționale.
Totodată, pentru a ușura accesul către modelele de subiecte din anii anteriori au fost create linkuri speciale în acest sens, același sistem fiind utilizat și pentru subiectele, respectiv baremele de evaluare și notare din sesiunile anterioare.
În plus, Ministerul Educației atenționează că modelele sunt orientative și au ca scop familiarizarea elevilor și a profesorilor cu tipul de subiecte, precum și cu nivelul de dificultate al acestora.