Într-un articol apărut în septembrie 2008 în Harvard Business Review, Ed Catmull descria atmosfera de lucru din cadrul companiei Pixar, creatoarea filmelor animate de success Toy Story, The Incredibles și Ratatouille. Ed Catmull este cofondator al companiei și a observat evoluția în timp a acesteia. Un aspect pe care Ed îl descrie este cel al feed-back-ului constant între angajați, într-o atmosferă în care pozițiile și funcțiile nu mai contează în fața creativității, ideilor și soluțiilor. Două dintre regulile fundamentale ale Pixar: oricine trebuie să aibă libertatea de a vorbi cu oricine și în cadrul companiei trebuie să existe o atmosferă de siguranță pentru cei ce oferă idei. O persoană care se ia prea în serios, cu prea multă carismă și prea mult ego nu ar rezista mult într-o astfel de atmosferă. Soluțiile contează, nu cine le aduce.
Dennis Robinson, Președinte al New Jersey Sports & Exposition Authority a fost invitat să vorbească într-o zi studenților de la Isenberg School of Management în Amherst, Massachusetts. Am avut norocul să mă aflu printre cei care au fost în sală. Domnul Robinson coordonează sute de evenimente cu zeci de mii de oameni în fiecare an. Mi-a rămas întipărit în minte. ”Dacă ai un ego mare, nu ai ce căuta în echipa noastră.”
Învățam la aceeași masă cu David, unul dintre colegii mei. David este o persoană tăcută, așezată, dar de o inteligență sclipitoare. Nimic din înfățișarea lui nu arată profunzimea cu care gândește. Timp de jumătate de oră, în fața mea, vedeam o persoană liniștită și împăcată, complet scufundată în studiu. Răspunsurile lui în clasă: nici un fel de suficiență de sine sau ego. În secunda în care am realizat lucrul acesta, ca într-o oglindă imensă, mi-am văzut toate ieșirile fără tact, toate obiceiurile ineficiente, toate zgomotele fără rost. În secunda aceea, în fața acelui coleg tăcut pregătindu-se metodic pentru a deveni un profesionist, sufletul meu s-a prăbușit ca un turn din cărți de joc. Murea un ego.
Ralph Waldo Emerson : “Ceea ce faci vorbește atât de tare, încât nu pot auzi ceea ce spui”
Dennis Robinson, Președinte și CEO of NJSEA : “Ia-ți slujba în serios, nu te lua pe tine în serios!”
Aristotel: „Suntem ceea ce facem în mod repetat. Excelența, prin urmare, este un obicei, nu un simplu act”
Bob Woodruff: ”Nu există nici o limită pentru ceea ce poate realiza un om, atâta timp cât nu-i pasă cine este înfățișat la final ca autor.”
Ovidiu COCIERU,
Bursier Fulbright