Deputatul liberal de Suceava Ioan Balan îl invită pe ministrul Transporturilor, Lucian Șova, să viziteze șoseaua de centură a municipiului Suceava, investiție demarată acum 10 ani și finalizată în proporție de 85% înainte ca sursele de finanțare să fie tăiate.
„Guvernele din ultimii 7 ani nu au reușit să termine cei 10-15% cât mai trebuiau făcuți pentru a pune în funcțiune șoselele de centură. Vă invit să veniți pe varianta ocolitoare a municipiului Suceava, să constatați singuri că de când a revenit PSD la guvernare în anul 2012, nici un ministru nu a fost în stare să termine cei 15% care mai trebuiau făcuți pentru a da în folosință întreaga lucrare. Vă pun la dispoziție răspunsurile tuturor miniștrilor și prim-miniștrilor din acești ultimi ani cu privire la centura Sucevei, în care s-a tot promis, dar nu s-a făcut nimic. Înțeleg că situația Sucevei nu este singulară în țară. Sunt multe alte municipii unde pe lucrările începute cu mulți ani în urmă s-a așternut un strat foarte gros de rugină, iar ceea ce s-a construit deja s-a degradat”, a arătat Ioan Balan.
Deputatul liberal spune că nu crede că lucrurile se vor mișca nici sub conducerea actualului ministru al Transporturilor, sens în care a amintit aroganța cu care acesta le-a răspuns ziariștilor în momentul în care a fost întrebat când vom avea finalizați noi kilometri de autostrăzi.
„Acesta a sfidat o țară întreagă răspunzând în zeflemea că «vom avea atunci când vor fi terminați». Întreaga atitudine de «băiat de cartier», de «șmecher» a ministrului Transporturilor nu îmi oferă nici cea mai mică speranță că în anul 2018 se va face mai mult decât anul trecut, adică nimic”, a mai spus Ioan Balan.
Parlamentarul sucevean a amintit că primul punct între prioritățile Master Planului General pentru Transporturi îl reprezintă construirea drumului de mare viteză care să lege Capitala de Siret prin Buzău, Focșani și Suceava, numai că, în opinia sa, aceasta este o altă promisiune care va rămâne în acest stadiu.
„Au trecut deja ani buni și nu s-a mișcat o piatră în acest sens, deși pentru realizarea acestui obiectiv de investiții nu trebuie nu știu ce exproprieri sau nu știu ce lucrări complexe – poduri sau viaducte. Drumul expres către Suceava presupune, în cea mai mare măsură, lărgirea benzilor de circulație existente. Acum înțeleg foarte bine că oricine ar fi ministru al Transporturilor, într-o guvernare antiinvestiții, antidezvoltare, antimodernizare vom avea drumuri rapide care să lege Bucovina de București atunci când …. «vor fi terminate!»”, a mai menționat Ioan Balan.
Șantier neterminat
Ministrul Transporturilor, invitat de deputatul Ioan Balan să viziteze șoseaua de centură a Sucevei
