Ministerul Sănătății și UNICEF au lansat, marți, o campanie de promovare a vaccinării cu ROR (rujeolă-oreion-rubeolă) “Copilăria cel mai frumos cadou”, care are scopul de a informa părinții despre importanța vaccinării copiilor. Compania vizează, în special, comunitățile vulnerabile din România.Ministerul Sănătății împreună cu UNICEF au lansat, marți, o campanie de promovare a vaccinării – “Copilăria cel mai frumos cadou”, care are scopul de a informa părinții despre importanța vaccinării în copilărie. Este vorba despre vaccinul ROR (rujeolă-oreion-rubeolă).”Evenimentul reprezintă o nouă etapă în cadrul campaniilor de informare și vaccinare demarate anul trecut alături de UNICEF și OMS (Organizația Mondială a Sănătății). Astăzi împreună cu UNICEF vom lansa o campanie de promovare a vaccinării la nivel național. Am pregătit un spot video care sperăm ca va rula cât mai des pe canalele media astfel încât mesajul să fie perceput de cât mai mulți părinți. Este o campanie integrată (…) și va avea și o componentă outdoor”, a declarat, marți, ministrul Sănătății, Sorina Pintea, în cadrul conferinței de lansare a campaniei.De asemenea, Sorina Pintea spune că scopul acestei campanii este de a informa părinții despre beneficiile vaccinării pentru a alege să își protejeze copiii. Obiectivul principal este recuperarea vaccinării copiilor conform Programului Național de Vaccinare.De cealaltă parte, președintele Societății Române de Microbiologie, Alexandru Rafila, susține că doar 5 % dintre copii din România studiază la școală despre educație pentru sănătate, precizând că o campanie de informare despre vaccinare este binevenită.“Doar 5% dintre copiii din România fac programe de Educație pentru Sănătate, pentru că este o disciplină opțională. Sănătatea nu este opțională, sănătatea condiționează dezvoltarea economică și socială a unei țări”, a spus Alexandru Rafila.Campania va fi prezentă pe posturile de televiziune, în presa scrisă și în online, cu o componentă outdoor.“Părinții și tutorii trebuie să fie informați despre beneficiile vaccinurilor și despre locurile unde își pot vaccina gratuit copiii, pentru a putea să le ofere acestora cel mai frumos cadou, Copilaria. În România, campaniile naționale de comunicare trebuie consolidate, iar rata de acoperire vaccinală trebuie îmbunătățită. Absența vaccinării duce la reapariția unor boli ce pot fi ușor prevenite prin această măsură”, a spus reprezentantul UNICEF în România, Pieter Bult.Reprezentantul organizației Mondiale a Sănătății în România, Mijana Grbic, susține că prin această campanie se dorește îmbunătățirea ratei de vaccinare, iar persoanele țintă sunt cele acre locuiesc în comune vulnerabile din România.Campania este o continuare a campaniilor door-to-door de informare și recuperare vaccinală realizate, în 2018, de Ministerul Sănătății în parteneriat cu Organizația Mondială a Sănătății și UNICEF în mai multe comunități vulnerabile din județele Mehedinți și Bacău.În cadrul sesiunilor de informare, o echipă de specialiști, formată din medic de familie, medic epidemiolog și psiholog, a prezentat părinților informații cu privire la beneficiile vaccinării și riscurile nevaccinării și a răspuns întrebărilor adresate de aceștia. Ministerul Sănătății anunță că rata de acoperire vaccinală ROR a crescut în aceste comunități la peste 90%.