Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale vrea să facă un Registru Electronic Central pentru Persoane cu Handicap, pentru a avea o bază cu toate informațiile înregistrate de direcțiile generale de asistență socială și un sistem informatic unitar de colectare și raportare.
Contractul de consultanță pentru realizarea Registrului Electronic Central pentru Persoane cu Handicap a fost semnat de Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale (MMFPS), acesta fiind unul dintre indicatorii stabiliți în cadrul unui acord de împrumut cu BIRD pentru finanțarea Proiectului privind incluziunea socială, aprobat prin Legea 40/2007.
Registrul ar urma să integreze într-un depozit de date central toate informațiile existente în bazele de date ale direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului județene sau ale sectoarelor municipiului București, concepând astfel un sistem informatic unitar de colectare și raportare a acestor date. Sistemul va permite accesul la informațiile necesare în luarea deciziilor și stabilirea politicilor cu impact asupra activităților din responsabilitatea beneficiarilor.
„Registrul Electronic Central pentru Persoane cu Handicap va deveni astfel un punct național unic de agregare a datelor, de informare și acoperire a multiplelor forme de raportare a activităților cu privire la protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap”, a precizat MMFPS într-un comunicat de presă de miercuri.