Ministerul Justiției vrea mobilier și birotică pentru instanțe și parchete



Ministerul Justiției (MJ) vrea să cumpere mobilier și birotică pentru magistrații și cei din personalul auxiliar de specialitate al instanțelor și parchetelor angajați în perioada 2012-2013, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență lansat joi în dezbatere publică.
Proiectul prevede derogarea de la prevederile articolului 24 din OUG nr 34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 și reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, în sensul în care „se autorizează Consiliul Superior al Magistraturii, Ministerul Justiției, Ministerul Public și Înalta Curte de Casație și Justiție, să achiziționeze mobilier și aparatură birotică în anul 2013”.
„În urma suplimentării posturilor din cadrul instanțelor și parchetelor și ca urmare a concursurilor organizate de Consiliul Superior al Magistraturii pentru ocuparea posturilor de judecător, procuror și alte categorii de personal, este imperios necesară asigurarea suportului material pentru ca acestea să își poată desfășura activitatea în bune condiții. Pe lângă nevoia de sedii și birouri suplimentare pentru personalul nou angajat, este nevoie și de dotarea birourilor cu mobilier, echipamente IT, obiecte de birotică etc”, se arată în nota de fundamentare a proiectului ordonanței de urgență pentru instituirea unei excepții de la art. 24 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 și reglementarea unor măsuri financiar-fiscale.
În documentul citat se menționează că aceeași situație există și la ICCJ, unde a fost suplimentat numărul de posturi de judecători, grefieri, magistrați-asistenți, funcționari etc, dar nefiind asigurate condiții materiale pentru desfășurarea în bune condiții a activității acestora. De asemenea, în nota de fundamentare se arată că nu s-au putut face achiziții nici pentru noile posturi din cadrul Inspecției Judiciare, care din mai 2012 funcționează ca a structură autonomă cu personalitate juridică, prin reorganizarea Serviciului Inspecției Judiciare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
„În concluzie, în sprijinirea asigurării unei dotări corespunzătoare la nivelul Consiliului Superior al Magistraturii, Înaltei Curți de Casație și Justiției, Ministerului Justiției și a Ministerului Public, este necesară autorizarea acestora, în calitate de ordonatori principali de credite, să achiziționeze mobilier și aparatură birotică, prin excepție de la prevederile art. 24 din O.U.G. nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 și reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, cu modificările și completările ulterioare”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.
Potrivit documentului citat, măsura propusă este urgentă și se impune fi adoptată imediat, în condițiile în care „suplimentarea numărului de posturi s-a realizat ca urmare a unor acte normative din anul 2012, concursurile fiind organizate în a doua jumătate a anului 2012 și în prima jumătate a anului 2013 (urmând ca anul acesta să fie organizate noi concursuri), o parte din personal fiind deja încadrat, dar fiind pus în imposibilitatea de a avea un birou propriu, mobilier, calculator, imprimantă și alte obiecte necesare unei activități normale”.
În nota de fundamentare se mai precizează că în lipsa autorizării celor patru instituții, în calitatea lor de ordonatori principali de credite, să cumpere aparatura și mobilierul necesar, cu asigurarea unei finanțări corespunzătoare „există riscul de a nu se realiza obiectivele stabilite prin Raporturile Comisiei Europene întocmite în cadrul MCV referitoare la adaptarea și implementarea noilor coduri precum și la eficientizarea, autonomia funcțională și transparența activității Inspecției Judiciare”.