Chestionar

Ministerul Educației întreabă elevii, profesorii și părinții ce competențe ar trebui să aibă un cadru didactic



Ministrul Educației, Monica Anisie Foto: digi24.ro
Ministrul Educației, Monica Anisie Foto: digi24.ro

Ministerul Educației lansează un chestionar pentru elevi, profesori, părinți în care aceștia trebuie să contureze profilul unui cadru didactic, ce are nevoie să știe acesta, ce să facă și cum să se comporte.
Chestionar lansat are scopul de a elabora profilul de competențe ale cadrului didactic.
„Ministerul Educației a lansat un amplu proces de revizuire a modului în care se organizează în România pregătirea personalului didactic. Prima acțiune a acestui proces este aceea de realizare a profilului de competențe ale cadrului didactic, iar în acest sens, Ministerul a realizat un chestionar pentru opinia publică”, menționează ministerul într-un comunicat de presă.
Elaborarea acestui profil de competențe va cuprinde mai multe activități, printre care și o consultare publică, prin intermediul acestui chestionar, disponibil în perioada 19 martie – 5 aprilie 2020, aici: https://profilcd.questionpro.com.
Ministerul menționează că el poate fi completat de toate persoanele interesate, de cei implicați în educație, elevi, părinți și nu numai.
Cele mai multe întrebări sunt deschise, fără variante prestabilite de răspuns (În general, în momentul de față, cât de mulțumit/ă sunteți de calitatea învățământului românesc?, Ce are nevoie să știe un profesor?, Ce are nevoie să știe să facă un profesor? Cum să se poarte un profesor?).
Ministerul Educației vrea ca din anul 2020-2021 să înființeze programe-pilot de masterat didactic, master care se adresează absolvenților cu diplomă de licență care doresc să se orienteze către cariera didactică.
„Grupul de lucru format cu acest obiectiv va propune un profil de competențe ale cadrului didactic, astfel încât să poată fi structurat programul de pregătire profesională. Considerăm că opiniile fiecărui actor implicat în procesul educațional sunt importante și contăm pe un număr cât mai mare de răspunsuri pentru a înțelege cât mai bine așteptările din societatea românească”, se arată în comunicat.
Răspunsul va fi anonim și va fi utilizat doar pentru demersul ministerului.



Recomandări

„În cercetare, motivația vine din recunoaștere, din dialog, din convingerea că munca și efortul tău au impact”

„În cercetare, motivația vine din recunoaștere, din dialog, din convingerea că munca și efortul tău au impact”
„În cercetare, motivația vine din recunoaștere, din dialog, din convingerea că munca și efortul tău au impact”

Elevi și profesori, instruiți pentru un mediu sigur, la Liceul Tehnologic „Ștefan cel Mareˮ din Cajvana

Elevi și profesori, instruiți pentru un mediu sigur, la Liceul Tehnologic „Ștefan cel Mareˮ din Cajvana
Elevi și profesori, instruiți pentru un mediu sigur, la Liceul Tehnologic „Ștefan cel Mareˮ din Cajvana

Profesori și elevi ai Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară Suceava – promotori ai excelenței europene în educația din domeniul lactatelor, prin participarea la proiectul AEDIL Dairy CoVE

Profesori și elevi ai Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară Suceava –  promotori ai excelenței europene în educația din domeniul lactatelor, prin participarea la proiectul AEDIL Dairy CoVE
Profesori și elevi ai Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară Suceava – promotori ai excelenței europene în educația din domeniul lactatelor, prin participarea la proiectul AEDIL Dairy CoVE

„Viață sustenabilă”: proiectul care le-a arătat elevilor Liceului Teoretic „Iorgu Vârnav Liteanu” din Liteni că sănătatea începe din farfurie

„Viață sustenabilă”: proiectul care le-a arătat elevilor Liceului Teoretic „Iorgu Vârnav Liteanu” din Liteni că sănătatea începe din farfurie
„Viață sustenabilă”: proiectul care le-a arătat elevilor Liceului Teoretic „Iorgu Vârnav Liteanu” din Liteni că sănătatea începe din farfurie