Comitetul de coordonare a activității sistemului pentru apeluri de urgență 112 a hotărât crearea unui grup de lucru care va stabili măsurile tehnice necesare pentru reducerea numărului ridicat de apeluri abuzive, care au ajuns la 75% din total, a anunțat Ministerul Comunicațiilor.
Decizia a fost luată în urma unei ședințe a Comitetului național de coordonare a activității Sistemului național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU), desfășurată joi la sediul Ministerului Comunicațiilor.
„Ca urmare a numărului ridicat de apeluri abuzive către serviciul 112, în proporție de 75%, Comitetul SNUAU a hotărât crearea unui grup de lucru format din reprezentanți ai Ministerului Comunicațiilor, Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, Serviciului de Telecomunicații Speciale, Ministerul Administrației și Internelor, Ministerului Sănătății, Inspectoratului General pentru Situații de Urgență și Ministerului Justiției, care să stabilească măsurile tehnice necesare pentru descurajarea unor astfel de practici”, se arată într-un comunicat al ministerului remis MEDIAFAX.
Membrii Comitetului SNUAU au discutat și despre posibilitatea utilizării serviciului 112 de către persoanele cu dizabilități, precum și despre identificarea unei soluții de colaborare cu Inspectoratul General de Poliție pentru Protecția Animalelor (IGPPA) în ceea ce privește serviciile de urgență.
Serviciul de Telecomunicații Speciale este operatorul SNUAU, cunoscut și sub denumirea serviciul de urgență 112.
SNUAU a fost lansat la nivel național în aprilie 2005, în urma unei investiții de 40 milioane de euro, și a avut ca furnizor principal compania suedeză Ericsson, care a livrat aplicația software și echipamentul necesar conectării centrelor de preluare a apelurilor și agențiile dispecer.