Ministerul Agriculturii va lansa anul viitor un proiect, în valoare de 400.000 euro, pentru promovarea la nivel național a vinurilor produse în România, prin organizarea unor simpozioane și realizarea de reportaje sau reclame. „Este prima dată când demarăm un astfel de proiect. Până acum, au existat proiecte de promovare a produselor românești, dar acum o să ne bazăm strict pe acest domeniu. Scopul este de a face cât mai cunoscute printre consumatorii locali soiurile și podgoriile românești. Circa 50% din suma totală a proiectului de 400.000 euro vor fi fonduri europene, 30% de la Guvern, iar restul banilor vor fi asigurați de către asociațiile profesionale”, a declarat miercuri agenției MEDIAFAX, directorul de cabinet al Ministerului Agriculturii, Adrian Rădulescu, după o conferință de presă.
El a adăugat că din 2010 România va primi de la Uniunea Europeană (UE) fonduri pentru promovarea vinurilor autohtone și pe piețele internaționale.
Potrivit datelor Organizației Naționale Interprofesionale Viticole (ONIV), România a exportat în acest an circa 278.000 de hectolitri de vin din țări precum Canada, China, Italia, Spania, Germania, Olanda sau Statele Unite ale Americii. Totodată, importurile s-au ridicat la circa 450.000 de hectolitri, iar livrările au fost făcute din țări din afara UE.
În România se consumă anual cinci milioane de hectolitri, în condițiile în care producția locală se va ridica, în acest an, la circa 5,6 milioane, iar vânzările la 400-450 milioane euro, potrivit ONIV.
„În perioada sărbătorilor de iarnă, vânzările de vin vor crește cu 18-25%. Circa 70% din cantitatea consumată este deținută de vinurile demi-seci, iar restul de cele seci”, a spus, Petre Călin Mocanu, directorul executiv al ONIV.
El a precizat că piața vinului este afectată de criza financiară mondială în sensul scăderii desfacerii și a creșterii costurilor la input-uri (îngrășăminte).