Ministerul Agriculturii a anulat licitațiile pentru promovarea Programului de Dezvoltare Rurală



Ministerul Agriculturii a anulat procedurile de licitație la două proiecte care vizează promovarea Programului Național de Dezvoltare Rurală (PNDR), în valoare totală de aproape 10 milioane de euro, pe motiv că ofertele primite au fost inacceptabile și neconforme .
Unul dintre cele două proiecte, în valoare de 8,4 milioane lei, fără TVA (aproximativ 2 milioane de euro), are ca scop îmbunătățirea strategiei de comunicare și a identității vizuale a PNDR pe o perioadă de un an, iar celălalt este destinat unor acțiuni de promovare a programului, în cuantum 32,53 milioane de lei, fără TVA (aproximativ 7,7 milioane de euro), pe un interval de doi ani.
Licitațiile, ale căror anunțuri fuseseră publicate pe 5 iulie, respectiv 16 iulie, au fost anulate pe data de 31 iulie.
Potrivit unui anunț al ministerului, publicat pe site-ul Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), pentru ambele proiecte procedura se anulează în conformitate cu prevederile art.209 alin (2) din OUG 34/2006.
Astfel, articolul 209, alin. 2, din Ordonanța 34/2006, prevede că autoritatea contractantă are dreptul să anuleze procedura pentru atribuirea contractului de achiziție publică în cazul în care au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Agriculturii, transmis anterior anulării licitațiilor, instituția are alocată de la Uniunea Europeană o sumă de circa 10 milioane euro destinată promovării PNDR.
Instituția a precizat că suma respectivă este alocată pentru a „educa în spirit european populația din spațiul rural”.
Primul anunț, pentru priectul de 2 milioane de euro, publicat pe 5 iulie, prevedea achiziția serviciilor de creație și producție spoturi TV, spoturi radio și machete de presă scrisă, realizarea de bannere pentru internet, achiziția serviciilor de difuzare a spoturilor radio și machetelor de presă scrisă, publicitate pe internet, dar și îmbunătățirea și actualizarea strategiei și planului de informare, comunicare și promovare a PNDR.
Termen limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost 20 iulie, iar deschiderea ofertelor a avut loc o zi mai târziu.
Cel de-al doilea anunț, pentru proiectul de 7,7 milioane de euro, publicat pe data de 16 iulie, viza realizarea unei campanii de informare și promovare la nivel național privind „oportunitățile oferite prin PNDR”.
În această sumă era inclusă asistența tehnică pentru creșterea capacității instituționale AM – PNDR (8 sesiuni de training pentru personalul AM – PNDR în teritoriu, în domeniul comunicării), organizarea de activități cu presa, servicii de monitorizare media, servicii realizare film documentar, servicii de difuzare (media buying) TV și panotaj stradal, de realizare și tipărire publicații, de organizare conferințe, precum și servicii de realizare sondaje de opinie.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost 30 iulie, iar deschiderea ofertelor a avut loc pe data de 31 iulie.