Mini depășește universul segmentului B pentru a se adresa unei noi categorii de clienți. Britanicii plănuiesc să intre din 2011 cu o gamă de automobile poziționată în clasa citadinelor, motiv pentru care pregătesc să pună cap la cap toate detaliile legate de viitorul proiect.
Bazate pe noua platformă dezvoltată în comun de BMW și Fiat, cele mai mici mașini de oraș sub sigla Mini vor intra în competiție directă cu gama Volkswagen Up!, plănuită să apară tot anul viitor.
Spre deosebire de versiunile oferite de germani, mare parte din modelele britanicilor vor funcționa doar pe curent electric. Totuși, mașinile cu propulsie exclusiv electrică prezintă două inconveniente majore: au o masă ridicată și o autonomie de drum limitată. Pentru a înlătura aceste dezavantaje, modelele vor utiliza sisteme avansate de propulsie electrică și tehnologii necesare care să le permită deplasarea pe distanțe mai mari în interiorul orașelor. Astfel, roțile vor dispune de patru motoare electrice, câte unul montat pe fiecare roată, care vor acționa aproape simultan pentru a pune în mișcare mașina. Energia necesară va fi asigurată de un set de acumulatori poziționați sub podeaua cabinei. Pentru a putea obține o autonomie ridicată, inginerii vor echipa mașina cu o caroserie ușoară iar în habitaclu vor limita numărul de componente.
Pe lângă versiunile electrice vor exista și cele pe combustibili fosili, care vor avea în dotare motoare eficiente pe benzină și motorină.
Pe lângă aspectul ecologic, zero emisii poluante, citadina Mini se dorește a fi un automobil la costuri rezonabile fără însă a neglija caracterul premium al mașinilor sale.
Un prim concept pe tema acestui nou proiect ar putea fi dezvăluit în toamnă, la Salonul Auto de la Paris. Surse din interior spun că designul noului citycar de la Mini va fi o combinație „cu linii conservatoare” între clasic și modern, care va indica de asemenea viitoarea direcție de design.