Mini a fost în centrul atenției la Detroit cu un prototip care anunță intențiile mărcii pe segmentul SUV. Lansarea conceptului Paceman arată că britanicii sunt încrezători în privința viitorului lor în clasa de vehicule recreaționale pe care o vor marca cu prezența un stilat coupe 4×4. Acest studiu spectaculos pune bazele unei categorii complet noi de automobile, cu potențial pentru oferirea unei și mai mari plăceri a condusului și o versatilitate și mai mare pentru utilizarea zilnică.
Mini Paceman Concept preia punctele forte ale mărcii – caracterul unic, comportamentul asemănător cu al unui kart, agilitatea, calitățile dinamice și designul individual – și le conferă un aer proaspăt cu ajutorul tehnologiilor de ultimă oră și al unui concept inovator de caroserie. Prototipul combină apariția sportivă și masculină, versatilitatea și aspectul de coupé cu dimensiunile modelului MINI Countryman, cu patru uși.
Limbajul masculin de design pe care îl are Mini Paceman Concept scoate în evidență atât identitatea independentă a conceptului, cât și apartenența la gama Mini. Prototipul cu patru locuri, ale cărui două uși mari și hayonul cu deschidere largă îl marchează drept un Mini inconfundabil, imprimă segmentului Sports Activity Coupe (SAC) o notă de originalitate.
Mini Paceman Concept păstrează partea frontală familiară gamei, dar adaugă o notă distinctivă. Farurile delimitate de un contur cromat se extind mult înspre aripile față și, împreună cu capota cu volume puternice, accentuează caracterul impozant al părții frontale.
„În contrast cu designul mult mai vertical de la Countryman, pentru prototipul Paceman Concept am accentuat liniile orizontale și am subliniat mai mult lățimea automobilului”, a explicat Marcus Syring, director pentru design exterior, pentru a justifica apariția puternică a conceptului. Noua interpretare a valorilor tradiționale ale unui coupé (termenul „coupé” vine din franceză, de la cuvântul „couper” care înseamnă „a tăia”) produce un hayon nou, omogen, care păstrează farmecul unic Mini. Proporțiile puternice și designul musculos al părților laterale ale automobilului, cu aripile spate proeminente, consolidează impresia atletică, neconvențională.
Stopurile, într-o nouă interpretare, sunt poziționate spre exteriorul părții spate și subliniază dominația liniilor orizontale, care curg paralel una față de cealaltă și accentuează ecartamentul lat al punții spate.
La fel ca în cazul modelului Cooper S Countryman, spoilerul spate de la Paceman Concept are designul unui difuzor. Curentul de aer este canalizat printre cele două țevi de eșapament pe secțiunea șasiului, optimizând o dată în plus proprietățile aerodinamice ale automobilului. Chiar și locașul pentru numărul de înmatriculare copiază forma unei prize de aer în bara față, realizând o legătură stilistică între partea frontală și cea spate a automobilului.
Conceptul cu patru locuri măsoară 4.110 milimetri în lungime, 1.789 milimetri în lățime și 1.541 milimetri în înălțime. În stilul specific familiei, Paceman Concept are console extrem de scurte care conferă un accent deosebit taliei atletice a automobilului.
Interiorul de la Paceman Concept provine în mod deliberat din limbajul de design Mini. În spatele exteriorului masculin al studiului se află o esență elegantă, dar sportivă, care abundă de un sentiment de calitate premium. Panoul de instrumente este definit de formele concave distincte și de impresia de sportivitate funcțională pe care o creează.
Atât din punct de vedere al spațiului, cât și ca reglaj al șasiului, Paceman Concept a fost conceput pentru a permite echiparea cu cel mai puternic motor disponibil în prezent în gama Mini. Supraalimentat cu turbină cu două elice, propulsorul de 1,6 litri de la Mini John Cooper Works oferă prototipului Paceman Concept posibilitatea de a atinge cel mai înalt nivel de performanță sportivă. Motorizarea cu patru cilindri dezvoltă 211 CP și generează un cuplu maxim de 260 Nm, care poate fi sporit temporar, în reprize scurte, la 280 Nm prin intermediul funcției Overboost.
Dezvoltat pe baza lui Countryman, conceptul Paceman primește platforma ideală pentru sistemul de tracțiune integrală permanentă ALL4, disponibil opțional. Acesta dispune de un diferențial central electromagnetic, dispus chiar înaintea raportului final, care variază distribuția puterii între puntea față și cea spate. În condiții normale de condus, până la 50% din putere este transmisă spre roțile spate, iar acest procent poate ajunge, în condiții extreme, până la 100%.
Tehnologia șasiului a fost dezvoltată o dată în plus pentru Paceman Concept astfel încât să transforme potențialul motoarelor puternice, într-o agilitate care să fascineze. Comportamentul sportiv precis și confortul deosebit al călătoriei sunt îmbunătățite la Paceman Concept. Axul față dispune de suspensie MacPherson și Electric Power Steering (servodirecția asistată electric) cu asistare a puterii în funcție de viteză pentru a oferi modelului SAC acea agilitate pe care clienții o așteaptă din partea mărcii.