MINI se laudă cu o gamă de modele sport bine închegată. Aici a intrat nu de mult timp și John Cooper Works Paceman, al șaptelea membru al gamei JCW. Este un SUV-coupe atletic cu tracțiune integrală, sistem de propulsie și tehnologia șasiului dezvoltate ca urmare a experienței în motorsport.
Motorul de 1,6 litri, cu patru cilindri, ce echipează MINI John Cooper Works Paceman este echipat cu un turbocompresor twin-scroll, injecție directă pe benzină și gestiune variabilă a supapelor bazată pe tehnologia VALVETRONIC.
Motorul dezvoltă 218 CP și atinge vârful curbei de cuplu la 280 Nm, maxim ce poate fi ridicat la 300 Nm pe intervale scurte, între 2.100 și 4.500 rpm, datorită funcției Overboost.
Standard, puterea motorului este transferată prin intermediul transmisiei manuale cu șase trepte, dar opțional se poate comanda și cutia de viteze automată, tot cu șase rapoarte. MINI John Cooper Works Paceman sprintează de la 0 la 100 km/h, în 6,9 secunde – indiferent de transmisia cu care este echipat -, iar viteza maximă este de 226 km/h (transmisie manuală), respectiv de 224 km/h (transmisie automată).
John Cooper Works Paceman are un consum mediu de combustibil de 7,4 l/100 km (transmisie automată: 7,9 l/100 km), iar nivelul emisiilor CO2 este de 172 g/km (transmisie automată: 184 g/km).
Modificările aduse șasiului de la MINI John Cooper Works Paceman includ amortizoare și arcuri reglate mai ferm, bare antiruliu întărite, gardă la sol redusă cu 10 milimetri și un sistem de frânare cu etriere de culoare roșie. Sistemul DSC (control dinamic al stabilității) cuprinde mod DTC (control dinamic al tracțiunii), iar butonul standard Sport permite conducătorului să modifice reacțiile și acustica motorului, precum și asistarea puterii furnizată de direcție.
MINI John Cooper Works Paceman dispune de patru scaune și o capacitate a portbagajului de 330 de litri. Spătarele celor două locuri din spate pot fi rabatate individual, astfel că volumul total pentru bagaje poate ajunge la un maximum de 1.080 de litri.
Printre dotări se numără tradiționalele scaune sport, volanul sport, benzile ornamentale pentru interior în nuanță Piano Black, tapițeria de culoare antracit a acoperișului și cadranele de culoare închisă pentru vitezometru și turometru.
Noul model este disponibil pe piața românească începând de peste 31.000 Euro fără TVA.