Capcane pentru șoferi

Mii de gropi pe străzile Sucevei, de la primul dezgheț



Capcane pentru șoferi: Mii de gropi pe străzile Sucevei, de la primul dezgheț
Capcane pentru șoferi: Mii de gropi pe străzile Sucevei, de la primul dezgheț

Nici nu am ieșit încă din iarnă și străzile Sucevei s-au transformat deja în capcane pentru șoferi, care sunt nevoiți să facă slalom printre gropi, riscând să producă accidente. Aproape că nu există stradă care să fi fost “iertată” de distrugeri, mai ales acum, când perioadele de dezgheț și topire a zăpezii alternează cu cele cu temperaturi scăzute, încât și cele mai mici fisuri în asfalt se transformă curând în ditamai craterul, în care intră cu totul roata mașinii.
Deja micile gropi din toamnă au devenit gropi în toată regula, iar reparațiile făcute de mântuială la lucrările ISPA se macină de parcă ar fi făcute cu făină, fâșiile de asfalt desprinzându-se precum coaja de pe ou sub roțile mașinilor, în vreme ce zonele refăcute cu beton par să fi fost expuse unor ploi acide.
Străzi ultracentrale, precum Petru Rareș sau Dragoș Vodă arată ca după război, cu zone în care gropile sunt atât de dese sau atât de mari, încât nici nu pot fi ocolite.
Principala arteră de circulație, Calea Unirii, se prezintă destul de bine, mai puțin în zona cuprinsă între Policlinica Bethesda și rondul de dinainte de pasarela CFR. Acolo, toate capacele de canalizare s-au afundat în asfalt chiar și câteva zeci de centimetri, în jurul lor asfaltul măcinându-se zi de zi, spre disperarea miilor de șoferi care trec zilnic pe acolo.
Pavelele uzate, singura soluție pentru astuparea gropilor
Singurele “arme” cu care municipalitatea poate lupta acum contra gropilor care au invadat străzile Sucevei sunt pavelele de beton cu care se umplu spațiile rămase goale. Turnarea de asfalt nu poate fi luată în calcul, decât peste vreo trei luni, dacă vremea se va încălzi și vor fi pornite stațiile de asfalt.
În aceste condiții, conștient de dezastrul de pe străzi, primarul Ion Lungu le-a cerut inspectorilor din primărie să se mobilizeze și să ia la pas stradă cu stradă, să facă o listă de priorități la reparații.
De asemeni, el a cerut suplimentarea numărului echipelor care se ocupă de reparatul străzilor prin montarea de pavele, de la una la trei.
Dacă stocurile de pavele uzate, folosite în general la reparațiile stradale, se vor dovedi insuficiente, vor fi completate prin achiziționarea de rebuturi de la firmele producătoare.
Echipele de reparații stradale puteau fi văzute zilele acestea prin oraș, la intrarea în Suceava dinspre Botoșani, astupând gropile de pe străzile Cuza Vodă, Calea Burdujeni și din sensul giratoriu, în vreme ce altele s-au apucat de treabă de la cealaltă intrare în oraș, dinspre Fălticeni.
“Ne-ar trebui o nouă formulă de asfalt, rezistent la capriciile vremii”
În vreme ce întreg orașul e ciuruit de gropi care apar peste noapte, primarul Sucevei, conștient de nemulțumirea șoferilor care își distrug mașinile prin gropi, spune că principala problemă e calitatea asfaltului.
“Sunt și eu șofer, conduc zilnic, e normal să fiu și eu nemulțumit. Numai că suntem cu mâinile legate. Ne-am săturat să tot băgăm bani în refacerea străzilor și, în doi, trei ani, sau mai repede, acolo unde se merge doar pe plombare, să se aleagă praful de ele. Ne-ar trebui o nouă formulă de asfalt, rezistent la capriciile vremii, gândit special pentru iernile grele pe care le avem aici și pentru fenomenele astea de îngheț-dezgheț, care produc cele mai mari pagube. Asfaltul pe care îl folosim respectă întocmai STAS-ul stabilit la nivel național, dar acesta este depășit sau nu ține cont de problemele din nordul țării. Voi atrage atenția celor de la București asupra acestei probleme, poate vor căuta o nouă soluție de asfaltare, adaptată la clima noastră”, a declarat Ion Lungu.
Pentru reparații stradale și asfaltări, în bugetul local pentru 2011,edilul sucevean a prins suma de 400 de miliarde de lei vechi, adică aproape 10 milioane de euro, dar lista finală de priorități la refacerea străzilor va fi întocmită abia în primăvară, când distrugerile din timpul iernii vor fi și mai evidente decât acum.


Capcane pentru șoferi
Capcane pentru șoferi
Șoferii, nevoiți să circule din groapă în groapă
Șoferii, nevoiți să circule din groapă în groapă
Lucrări de astupare a gropilor cu pavele
Lucrări de astupare a gropilor cu pavele
Astuparea gropilor cu pavele, singura solutie in aceasta perioada
Astuparea gropilor cu pavele, singura solutie in aceasta perioada
Strazi distruse de gropi
Strazi distruse de gropi
Capcane pentru șoferi: Mii de gropi pe străzile Sucevei, de la primul dezgheț
Capcane pentru șoferi: Mii de gropi pe străzile Sucevei, de la primul dezgheț


Recomandări

Procesiunea „Calea Sfântului”, purtând moaștele Marelui Mucenic Ioan cel Nou de la Suceava, a adunat mii de credincioși pe străzile orașului

Procesiunea „Calea Sfântului”, purtând moaștele Marelui Mucenic Ioan cel Nou de la Suceava, a adunat mii de credincioși pe străzile orașului
Procesiunea „Calea Sfântului”, purtând moaștele Marelui Mucenic Ioan cel Nou de la Suceava, a adunat mii de credincioși pe străzile orașului