Mii de clienți ai Orange au stat ieri, timp de aproximativ patru ore, fără să-și poată folosi telefoanele mobile. Problemele au apărut în jurul orei 12.30, iar în orele următoare magazinele Orange din Suceava au fost luate cu asalt de sute de oameni care nu știau ce se petrece și care cereau explicații despre blocajul apărut. Răspunsurile oferite de salariații Orange a fost următorul: „Este o problemă în rețeaua 3G, vă rugăm treceți pe 2G. Totul se va rezolva în cel mai scurt timp”.
Cum mai multe persoane au telefonat la „Monitorul de Suceava” pentru a încerca să afle ce se petrece, am considerat că reprezentanții Orange Suceava, de pe strada Nicolae Bălcescu, nr. 4, sunt în măsură să vină cu lămuriri.
Submanagerul Ioan Muntean a precizat că nu este în măsură să ofere informații pe această temă și ne-a oferit un număr de telefon de la București. De aici, am fost invitați să trimitem o solicitare scrisă, la care răspunsul a venit, ce-i drept, foarte prompt, dar al cărui conținut nu spune absolut nimic, după cum vă puteți convinge.
„În cursul zilei de azi (n.a. – ieri), o parte dintre clienții noștri din zona Moldovei au întâmpinat dificultăți în efectuarea de apeluri de voce. Echipa noastră tehnică a soluționat deja majoritatea sesizărilor primite și lucrează la remedierea situației în cel mai scurt timp”, este răspunsul trimis de Orange.
Pe lângă faptul că nu spun nimic despre ceea ce s-a întâmplat și comunică doar ceea ce știau zecile de mii de utilizatori din zona Moldovei, cei de la Orange nu au avut nici măcar o vagă intenție de a-și cere scuze față de clienții care timp de patru ore au orbecăit în beznă fără să știe de ce nu pot efectua și nu pot primi apeluri.
Practic, responsabilii de comunicare de la Orange au oferit mai puține informații chiar și față de cele oferite de angajații din Suceava clienților nemulțumiți care au venit să afle ce se petrece cu această rețea de telefonie mobilă.