Adrenalină pe patru roți

Mii de cai putere și sute de spectatori la campionatul de drift



Campionatului Național de Drift – Toyota Suceava Drift Series
Campionatului Național de Drift – Toyota Suceava Drift Series

Mii de cai putere, adrenalină și sute de spectatori care s-au înghesuit să-i vadă pe cei mai buni piloți de drift, acestea au fost ingredientele celei de-a patra etape a Campionatului Național de Drift – Toyota Suceava Drift Series, care a avut loc ieri în parcarea Shopping City.
Chiar dacă din exterior par niște adevărați nebuni care strunesc nărăvașii cai putere, în realitate piloții sunt oameni normali, care au și ei emoții sau teamă când urcă la volan. Și aceste trăiri cresc de fiecare dată când intră în concurs. Așa s-a întâmplat și ieri, atât în sesiunea de calificări, cât și în finala care a reunit cei mai buni 16 piloți. În calificări s-au înscris 31 de piloți, iar dintre aceștia au participat efectiv 28. După ce s-a tras linie și s-au adunat punctajele, 12 dintre piloți au rămas doar spectatori pentru ultimul act al acestei a patra etape de campionat național.
„Departajarea s-a făcut foarte bine, deoarece este pentru prima dată când s-a folosit telemetria. Departajarea făcută de om nu se putea realiza exact, dar prin acest sistem totul se face la milimetru”, a precizat Răzvan Frățianu, organizator și pilot în același timp.
Răzvan Frățianu – LKN este cel mai titrat sucevean care reprezintă România și în campionatele de drift europene, pe lângă participările sale în etapele Campionatului Național, iar experiența sa și-a spus cuvântul în calificări, la finalul cărora s-a clasat pe prima poziție.
În primii 16 a ajuns și un alt sucevean. Bogdan Pădurariu este de loc din Câmpulung Moldovenesc și este venit mai nou în această lume a driftului. Se chinuiește singur să-și doteze mașina, chiar dacă asta înseamnă și mici conflicte în familie.
„Sunt pasionat de acest sport și nu știu dacă voi scăpa vreodată de acest microb. Este a doua oară când particip în campionat și sper să-mi stăpânesc mai bine emoțiile pentru a evolua cât mai bine”, a mărturisit Bogdan Pădurariu.
Pilot la doar 16 ani
Printre cei 16 finaliști și-a făcut loc și mezinul Iulian Jumuga. Zilele trecute a împlinit 16 ani și, chiar dacă nu are permis pentru a conduce o mașină pe drumurile publice, în drift se descurcă extraordinar.
„Nu am nici un sponsor, iar tot ceea ce fac la mașină este cu ajutorul tatălui meu. Nu știu dacă voi câștiga, dar în drift lucrurile se pot schimba de la o etapă la alta, în funcție de cum îți dotezi mașina”, a precizat Iulian Jumuga.
Câștigătorii s-au ales dintre cei care au greșit mai puțin
Mike Procureur, fondatorul King of Europe și președintele Campionatului European de Drift, s-a aflat și el la Suceava. Inventatorul sistemului de jurizare prin telemetrie, Mike Procureur a venit alături de propria echipă, care s-a ocupat cu configurarea traseului și arbitrarea în concordanță cu regulamentele formulate de Federația Mondială de Drift.
„În România sunt zece piloți de drift de top, iar în jurul lor cresc alți zece piloți. În această etapă au fost lupte strânse, iar câștigătorii s-au ales dintre cei care au greșit mai puțin. În ceea ce privește telemetria, aceasta este extrem de utilă pentru că elimină greșeala umană și nu mai lasă loc la interpretări”, a spus Mike Procureur.



Mike Procureur, fondatorul King of Europe și președintele Campionatului European de Drift
Mike Procureur, fondatorul King of Europe și președintele Campionatului European de Drift
Răzvan Frățianu reprezintă România și în campionatele de drift europene
Răzvan Frățianu reprezintă România și în campionatele de drift europene
Bogdan Pădurariu este mai nou în lumea driftului
Bogdan Pădurariu este mai nou în lumea driftului
Iulian Jumuga, cel mai tânăr participant
Iulian Jumuga, cel mai tânăr participant
Mașinile, aliniate pentru start
Mașinile, aliniate pentru start
Piloții, înainte de start
Piloții, înainte de start
Campionatului Național de Drift – Toyota Suceava Drift Series
Campionatului Național de Drift – Toyota Suceava Drift Series