Mercedes este un creator de nișe. Indiferent care ar fi fost scopul lor, de a revoluționa ori a face senzație în liga mașinilor de lux, un lucru este cert: Mercedes nu duce lipsă de spirit novator.
Este un lucru ce se observă cu ochiul liber la o serie de modele aflate în vârful ierarhiei, unite prin designul puternic și expresiv, linia elegantă conturată sportiv. Cine poate contesta formele frumos profilate ale magnificului coupe sportiv CLS, robustețea și dinamismul lui ML Klasse, proporțiile perfecte ale puternicului CL sau stilul și clasa juniorului SLK?
Ultimul din cei nominalizați demonstrează argumentat că estetica joacă un rol, la fel de important ca și calitatea sau performanțele. Trei atuuri care au făcut din SLK un liderul absolut în sectorul roadsterelor compacte.
Ieri, Mercedes anunța cu mândrie comercializarea modelului SLK cu numărul 500.000. Acesta a fost, chiar de la început, un produs ce a avut succesul de partea sa.
Introdusă în anul 1996, prima generație a sportivei decapotabile a reușit să atragă 310.000 de clienți până în martie 2004, când a debutat a doua generație, vândută în 190.000 de exemplare până în prezent. Germania este cea mai importantă piață pentru SLK, o treime din numărul comenzilor provenind din țara natală a brandului Mercedes.
Cea mai bine vândută versiune este SLK 200, jumătate din proprietarii acestui model de lux optând pentru ea.
În luna decembrie 2007, a debutat versiunea restilizată SLK, disponibilă acum pe majoritatea piețelor din Europa. Dacă prima generație s-a făcut remarcată prin acoperișul metalic retractabil, a doua generație a ieșit în evidență prin „nasul” capotei ce se întinde peste grila motor până la baza spoilerului, un implant ce ne aduce aminte de săgețile argintii, monoposturile Mercedes din campionatul de Formula 1.