Mercedes-Benz se identifică cu o serie de valori care au făcut ca automobilele sale să dobândească o calitate recunoscută la nivel mondial și o reputație cu titlu istoric. Nu foarte mulți producători auto se pot lăuda cu realizări în domeniu precum cele ale constructorului din Stuttgart, atât ca imagine, volume comerciale, cât și ca tehnologie. Există însă un lucru special, care face ca marca cu stea în trei colțuri să fie una aparte.
Pe 29 ianuarie 1886, Carl Benz a schimbat lumea, atunci când prima pagină din istoria Mercedes-Benz a fost scrisă la Biroul de Patente din Berlin, unde a înregistrat patentul Benz, considerat a fi chiar primul automobil din lume. În același timp cu Benz, un alt german, Gottlieb Daimler, dezvolta primul automobil cu patru roți.
În acest fel, în mod independent unul de celălalt, părinții fondatori ai companiei Daimler AG și ai mărcii Mercedes-Benz au pus bazele tuturor autoturismelor, autovehiculelor comerciale și autobuzelor de astăzi.
Astăzi se împlinesc 125 de ani de la nașterea primului automobil din lume, 125 de inovație continuă și pasiune pentru invenția care a schimbat definitiv conceptul de mobilitate.
„Acum 125 de ani, Carl Benz a avut un astfel de vis: visul de a crea primul automobil din lume. Pe 29 ianuarie 2011, Mercedes-Benz România salută acel moment: cel în care legenda stelei în trei colțuri s-a născut. În acest sens, Mercedes-Benz România își reafirmă angajamentul continuu față de clienții și partenerii săi, oferind atât o promisiune, dar și o certitudine în ceea ce privește perfecțiunea, fascinația și responsabilitatea automobilelor noastre,” a declarat Michael Grewe, CEO și președinte Mercedes-Benz România.
Din sutele de inovații aduse automobilului, Mercedes este autorul a numeroase sisteme astăzi indispensabile unui automobil modern.
1901 – Mercedes stabilește standardul pentru autovehiculul modern din zilele noastre. Ampatamentul lung, ecartamentul mare și centrul de greutate jos.
1931 – Mercedes introduce primul automobil de pasageri produs în serie, cu suspensie independentă pe toate cele patru roți („ax oscilant”) și sistem hidraulic de frânare.
1939 – Primul prototip al unui autoturism cu ansamblu podea foarte rigid, protecție integrală la impact lateral și o coloană de direcție în trei părți.
1951 – Mercedes-Benz înregistrează un brevet pentru prima caroserie de siguranță din lume cu compartiment rigid pentru pasageri și zone predefinite de deformare, care intră în producția de serie în anul 1959.
1954 – Puntea oscilantă cu o singură îmbinare intră în producția de serie odată cu modelul Mercedes-Benz 220 (W 180). Aceeași construcție axială este folosită și la noile mașini de curse de Formula 1 W 196.
1958 – Automobilele Mercedes-Benz oferă opțional centuri subabdominale pentru scaunele din față.
1959 – Sunt produse primele autovehicule de serie care aveau caroserie de siguranță și interior „anti-rănire”.
1963 – Modelul Mercedes-Benz 230 SL (W 113) devine primul automobil sport cu o caroserie de siguranță. De asemenea, Mercedes-Benz introduce sistemul de frânare hidraulic cu dublu-circuit pentru toate modelele de autoturisme.
1970 – Mercedes-Benz prezintă prima generație a sistemului de frânare anti-blocare (ABS), în versiune experimentală.
De asemenea, Mercedes-Benz brevetează airbag-ul.
1973 – Toate autoturismele Mercedes-Benz beneficiază ca dotare standard de centuri cu rolă de inerție în trei puncte și tetiere față.
1978 – Clasa S Seria 116 devine primul automobil din lume care oferă cea de a doua generație de sistem anti-blocare la frânare (ABS). Până în anul 1980, acesta este disponibil pentru toate autoturismele Mercedes-Benz.
1984 – Mercedes-Benz își echipează toate modelele de autoturisme în dotarea standard cu centuri de siguranță față pretensionate.
1991 – La autovehiculul de cercetare C 112, Mercedes-Benz prezintă pentru prima dată un sistem de suspensie controlat activ.
1993 – Mercedes-Benz oferă pentru prima dată scaune integrate pentru copii la bancheta din spate.
1994 -Mercedes-Benz prezintă în premieră Programul Electronic ESP® de Stabilitate, care intră în producția de serie în anul următor la modelele V12.