Mercedes vrea să devină unul dintre cei mai importanți jucători pe piața automobilelor hibride. Constructorul va investi masiv în producția și dezvoltarea de motoare electrice și acumulatori, primele unități hibride fiind deja disponibile pe vârful de gamă S-Klasse
Pe lângă ML, un propulsor ecologic de tipul benzină-electric va primi și E-Klasse, însă motorizarea va fi disponibilă abia de anul viitor.
Planurile celor de la Mercedes prevăd și lucruri mult mai ambițioase. Spre exemplu, viitoarea generație S-Klasse va dispune sub capotă doar de motoare hibride, anunță unul dintre oficialii companiei germane. Logica acestei decizii are la bază normele Euro 6, care vor intra în vigoare în septembrie 2014, norme care prevăd o reducere cu 80% a oxizilor de azot și cu 66% a concentrațiilor de pulberi față de actualul standard Euro 5.
Așteptată pe piață peste doi sau trei ani, noua generație S-Klasse va putea îndeplini severele norme de poluare, continuitatea modelului fiind astfel asigurată. Nu se știe precis dacă vor fi mai fi folosite motoarele V6 clasice sau vor fi introdus revoluționarul agregat Diesotto, însă este cert faptul că hibridul de pe viitorul S-Klasse va include un așa numit „accelerator”, dispozitiv alimentat de la aceeași sursă cu motorul electric și care va avea rolul de a interveni și susține propulsorul pe combustibili fosili pe durata demarajului, accelerațiilor sau când numărul rotațiilor motorului termic vor depăși o anumită cifră.
Oficialii Mercedes au precizat că iau în calcul și producția unei versiuni diesel-electric pentru S-Klasse dacă aceasta se va dovedi mai ecologică și performantă decât versiunile BlueTec. Un studiu realizat de firma de consultanță Bain & Company, la cererea Mercedes-Benz, arată că piața globală este acum mult mai receptivă la mașinile electrice și hibride decât în urmă cu 5-6 ani.
Spre exemplu, numai în Europa s-ar putea comercializa până la 600.000 de vehicule ecologice într-un an, din care 250.000 de unități numai în Germania.