Mercedes S-Klasse redefinește performanțele motorului hibrid



Mercedes S-Klasse redefinește performanțele motorului hibrid
Mercedes S-Klasse redefinește performanțele motorului hibrid

Mercedes ne arată cum a reușit să reunească luxul suprem și ecologia într-un concept care stârnește admirație. S400 BlueHYBRID este un exemplu în acest sens. Tehnologia implementată va face ca sedanul de top să devină cel mai economic și ecologic automobil cu motor pe benzină din clasa sa.
Nava-amiral Mercedes cu propulsie hibridă S400 BlueHYBRID poate fi achiziționată la un preț de peste 85.000 de euro.
Luxoasa limuzină este dezvoltată și perfecționată pe baza versiunii S350 care utilizează un motor de 3.5 litri de 272 de cai putere, dotat, încă de la început, cu un sistem start-stop care ajută la economisirea carburantului cu până la 5%. Acesta acționează atunci când viteza automobilului scade sub 15 km/h sau staționează în trafic, sarcina fiind preluată de motorul electric.
Motorul benzină-electric generează 299 de cai putere și un cuplu maxim de 385 Nm, valori care plasează versiunea S400 BlueHYBRID în rândul celor mai puternice agregate de acest tip. Grupul propulsor este format dintr-un motor V6 de 3.5 litri, capabil să producă 279 cai putere și un motor electric ce dezvoltă 20 de cai putere și un cuplu de 160 Nm.
Mercedes anunță că modelul hibrid poate demara de la 0 la 100 km în 7,2 secunde și atinge viteza maximă de 250 km/h.
Performanța în sine o reprezintă consumul de carburant care este de 7,9 litri/100 km. Emisiile de dioxid de carbon au fost reduse cu 21%, limuzina Mercedes reușind să aibă cel mai mic nivel de poluare din clasa sa. La fiecare kilometru parcurs, S400 BlueHYBRID emite 186 de grame de dioxid de carbon, aproape la fel cât versiunea diesel S350 cu tehnologia BlueTEC.
Printre dotările care participă direct la reducerea emisiilor și a consumului este și sistemul de frânare regenerativă. Energia cinetică rezultată din frânare este recuperată prin stocarea acesteia în baterii acumulatoare compacte, ea fiind mai apoi utilizată la acționarea motorului electric, atunci când situația o impune.