Mercedes trăiește o mare decepție. Au trecut doi ani de la lansarea fastuoasă a inovatorului R-Klasse, un model de nișă care combină avantajele monovolumului cu cele ale unui crossover, iar succesul se lasă așteptat.
Supranumit pe drept cuvânt „a treia specie”, datorită faptului că este un automobil unic în industria auto, MPV premium de mari dimensiuni cu tracțiune 4×4 și o mulțime de sisteme de securitate activă și pasivă, R-Klasse nu a reușit să impresioneze multă lume.
Doar 13.000 de unități s-au vândut la nivel global față de 50.000 câte erau prevăzute anul trecut. Într-o perioadă se zvonea că R-Klasse ar urma să fie scos din producția de serie fiind un model mai puțin profitabil și care pe deasupra înregistrează și rezultate negative.
Mercedes se încăpățânează să creadă că pierde o luptă pe care a început-o de unul singur pe un sector complet descoperit și speră să atragă atenția odată cu debutul unei versiuni facelift așteptată spre sfârșitul anului curent.
Deși este la a doua tentativă de restilizare – prima fiind efectuată în 2007, compania intenționează prin această mișcare să refacă imaginea ghinionistului R-Klasse atât la propriu cât și la figurat.
Împrumutând din banca de gene a recent lansatului B-Klasse Facelift, viitorul MPV în forma sa cosmetizată va afișa o înfățișare mai prietenoasă, atractivă și tinerească în ton cu caracterul specific mașinilor de familie. Mercedes va revizui componentele secțiunii frontale și cea spate, respectiv grila motor, blocurile optice și spoilerul. Interiorul va suferi unele schimbări minore, cele mai importante fiind aplicate în dreptul bordului și volanului. Se pregătește și un nou set de jante iar eșapamentul va avea țevi rectangulare.
R-Klasse va fi produs tot în două versiuni, cu ampatament normal (2980 mm) și ampatament mărit (3215mm), la uzina Tuscaloosa din Alabama, S.U.A.