Mercedes îngroașă rândurile constructorilor care pledează în favoarea sportivelor echipate cu motoare diesel. Producătorul de automobile premium dezvoltă în prezent un vehicul sportiv alimentat cu motorină, care va debuta în cel mult trei ani.
Ceea ce-i va intriga pe fanii mărcii germane este însăși sigla celebrei divizii de performanță AMG, tunerul oficial Mercedes, ce va figura pe viitorul model.
Deși sună incredibil, viitoarea sportivă diesel este descrisă de Volker Morningweg, șeful AMG, ca un model de top, cu performanțe similare legendarului Mercedes 300E AMG Hammer – echipat cu motor pe benzină.
Din declarațiile oficialului reiese că noul vehicul va fi foarte rapid și va asigura prestații nemaiîntâlnite la un motor diesel.
„Această mașină va fi Super Hammer”, susține Morningweg, făcând o aluzie la performanțele uluitoare realizate de versiunea diesel sport de la Mercedes AMG.
Șeful diviziei sportive a evitat să spună pe ce model va fi montat propulsorul diesel, însă este cert că acesta nu va intra în dotarea lui S-Klasse.
Una din cele mai vehiculate variante este noul E-Klasse Coupe, care poate deveni o alternativă foarte interesantă în segmentul său. Intenția celor de la AMG este de a atrage în special cumpărătorii care caută un model cu prestații dinamice foarte bune și în același timp mult mai economic decât versiunile consacrate pe benzină.
Istoria ne arată că Mercedes și AMG au mai trecut printr-o astfel de experineță în februarie 2003, când s-a lansat C 30 CDI SportCoupé. Mașina utiliza un propulsor de 3000 cmc cu cinci cilindri, ce dezvolta 231 de cai putere și un cuplu maxim de 540 Nm. La momentul respectiv, SportCoupé era cel mai rapid vehicul din lume cu motor diesel, având un demaraj de la 0 la 100 km/h în numai 6,8 secunde. Deși viteza maximă era limitată electronic la 250 km/h, C 30 CDI SportCoupé a depășit în teste 280 km/h.