Mercedes ML, robust și luxos



Mercedes ML, robust și luxos
Mercedes ML, robust și luxos

Mercedes a fost primul producător european care a lansat un SUV. Apariția lui ML în 1997 a generat ulterior o adevărată modă printre creatorii de automobile, modelul fiind întruchiparea mașinii moderne și luxoase, puternice, pretabilă pe orice tip de teren. La 14 ani distanță de la acel moment apare și cea de a treia generație.
Noul Mercedes ML vine cu trei versiuni de motorizare: benzină de 306 cai putere și diesel de 204 și 258 de cai putere. În plus, există și o variantă sport AMG.
Toate dispun de o cutie automată cu 7 viteze (7G-TRONIC PLUS), și tracțiune integrală 4MATIC. Unitățile se caracterizează prin reducerea semnificativă a consumului, eficiența fiind dată de tehnologia de injecție, recalibrarea motoarelor dar și de masa redusă a mașinii. Versiunea diesel de 204 CP consumă 6.0 litri /100 km), față de 8,4 litri la vechiul model, iar unitatea de 258 CP, consumă mult mai puțin decât echivalentul 6,8 litri, comparativ cu modelul anterior care necesita 8,9 litri/100 km.
Opțional, ML poate fi echipat cu un rezervor de carburant de 93 litri, care asigură și o autonomie mai mare. Producătorul echipează toate modelele cu pachetul tehnologic BlueEFFICIENCY, sistem stop-start, suspensii de pernă de aer. Unele pot fi comandate cu servodirecție electrică, bare active anti-ruliu și pneuri cu rezistență redusă la rulare. Coeficientul de aerodinamicitate (Cd) este de 0,32, mai bun decât modelul precedent (0,34), dar și decât al rivalilor X5 BMW și Porsche Cayenne.
Mercedes-Benz a modificat șasiul și a redus masa mașinii și îmbunătățit izolarea fonică a cabinei.
Modelul de mijloc din oferta de SUV-uri cu emblema Mercedes-Benz poate avea opțional un pachet numit „ON & OFFROAD”, care reprezintă șase programe de funcții diferite: unul automat, două pentru off-road, și trei de drum – „Iarna”, „Sport „și” Trailer ” – șoferul poate selecta setarea dorită folosind un buton situat pe consolă.
ML are în dotare 9 airbaguri, inclusiv unul pentru genunchii șoferului. Cel frontal are două etape de deschidere, iar cel pentru pasageri este dezactivat automat în cazul în care senzorii detectează pe scaun un copil.
Pe parte de design SUV-ul își păstrează robustețea, dar apelează la mai mult rafinament. Elementele proaspete ce definesc personalitatea celei de a treia generații sunt orientate spre un aspect luxos fără a neglija trăsăturile specifice unui Mercedes.