Mercedes ML devine un etalon în segmentul SUV



Mercedes ML 2307
Mercedes ML 2307

Mercedes a fost primul producător european care a lansat un SUV. Apariția lui ML în 1997 a generat ulterior o adevărată modă printre creatorii de automobile, modelul fiind întruchiparea mașinii moderne și luxoase, puternice, pretabilă pe orice tip de teren. La 15 ani distanță de la acel moment, impozantul model câștigă tot mai mult teren în segmentul său devenind un adevărat punct de reper.
Mercedes ML vine cu o gamă variată de motorizări. Toate dispun de o cutie automată cu 7 viteze (7G-TRONIC PLUS) și tracțiune integrală 4MATIC. Unitățile se caracterizează prin reducerea semnificativă a consumului, eficiența fiind dată de tehnologia de injecție, recalibrarea motoarelor, dar și de masa redusă a mașinii. Versiunea diesel de 204 CP consumă 6.0 litri /100 km, față de 8,4 litri la vechiul model, iar unitatea de 258 CP consumă 6,8 litri, comparativ cu modelul anterior, care necesita 8,9 litri/100 km.
Opțional, ML poate avea fi echipat cu un rezervor de carburant de 93 litri, care asigură și o autonomie mai mare. Producătorul echipează toate modelele cu pachetul tehnologic BlueEFFICIENCY, sistem stop-start, suspensii de pernă de aer. Unele pot fi comandate cu servodirecție electrică, bare active anti-ruliu și pneuri cu rezistență redusă la rulare. Coeficientul de aerodinamicitate (Cd) este de 0,32, mai bun decât modelul precedent (0,34), dar și decât al rivalilor BMW X5 și Porsche Cayenne.
Mercedes a modificat șasiul și a redus masa mașinii și îmbunătățit izolarea fonică a cabinei.
Modelul de mijloc din oferta de SUV-uri cu emblema Mercedes-Benz poate avea opțional un pachet numit „ON & OFFROAD”, care reprezintă șase programe de funcții diferite: unul automat, două pentru off-road, și trei de drum – „Iarna”, „Sport „și” Trailer „. Șoferul poate selecta setarea dorită folosind un buton situat pe consolă.
Actualul ML are în dotare 9 airbaguri, inclusiv unul pentru genunchii șoferului. Cel frontal are două etape de deschidere, iar cel pentru pasageri este dezactivat automat în cazul în care senzorii detectează pe scaun un copil.
Pe parte de design, noul ML își păstrează robustețea, dar apelează la mai mult rafinament.
Elementele proaspete ce definesc personalitatea celei de a treia generații sunt orientate spre un aspect luxos, fără a neglija trăsăturile specifice unui Mercedes.



Recomandări

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu

Primul computer tomograf mobil din județul Suceava a fost instalat pe o semiremorcă în curtea spitalului din Gura Humorului