Mercedes introduce tracțiunea integrală pe noul CLS



Mercedes CLS 4Matic
Mercedes CLS 4Matic

Mercedes oferă, pe lângă tradiționalele vehicule cu tracțiune spate, și o gamă de 47 de versiuni echipate cu sisteme de tracțiune integrală. În curând va urma modelul cu numărul 48, nimeni altul decât noul CLS. Este o premieră pentru nobilul coupe care începând de anul viitor va putea fi comandat cu o astfel de tehnologie 4×4.
Cunoscut sub denumirea 4Matic, sistemul de tracțiune integrală de la Mercedes va fi disponibil pe versiunile CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY, cu o motorizare diesel de 265 de cai putere și CLS 500 BlueEFFICIENCY, cu un propulsor pe benzină de 306 cai putere.
Decizia de a lansa iarna CLS 4Matic este una logică, în contextul în care beneficiile sistemelor de tracțiune integrală, printre care și cel al stabilității și aderenței la rulare, se văd mai ales în sezonul rece, când carosabilul este acoperit cu zăpadă ori gheață.
Principiul de funcționare permite acestui sistem 4×4 echipat cu un diferențial activ cu alunecare limitată cu lamele să împartă cuplul motor astfel încât puntea față primește 45% iar puntea spate restul de 55% din totalul forței provenite de la motor prin cutia de viteze. Un dispozitiv intern poate muta cuplul după cum este necesar – în funcție de aderența la roți, cuplajul cu lamele fiind capabil să schimbe raportul până la 30:70.
Cu excepția lui A și B-Klasse, dar și a sportivelor AMG, sistemul 4Matic este întâlnit pe aproape toate modelele Mercedes de la C-KLasse la S-Klasse și de la R-Klasse la GL-Klasse.
Consumul, în funcție de model, este cu aproximativ 0,2 la 0,6 litri la 100 km mai mult decât la un vehicul obișnuit fără sistem 4×4.
Sistemul introdus pe proaspăt lansatul CLS este cea mai nouă generație a tehnologiei 4Matic. Aceasta lucrează împreună cu sisteme electronice de gestiune precum ESP, ASR, 4ETS, ultimele două având rolul de a controla tracțiunea astfel încât o mare parte a cuplului motor să fie tradus prin mobilitate maximă pe suprafețe alunecoase. 4Matic acționează într-o fracțiune de secundă dacă aderența devine precară, iar mașina se află în imposibilitatea de a fi propulsată.
Ultima generație 4Matic se distinge prin eficiență mai mare. Sistemul mecanic are o greutate mai mică, redusă cu 50-70 kg în funcție de model, și are un design mai compact decât tehnologia 4×4 anterioară. Aceste avantaje față de predecesorul se traduc prin tracțiune mai bună și o economie de combustibil notabilă. De asemenea, nivelul de zgomot și caracteristicile de vibrații în timpul funcționării au fost diminuate semnificativ.



Mercedes CLS 4Matic
Mercedes CLS 4Matic
Mercedes CLS 4Matic
Mercedes CLS 4Matic
Mercedes CLS 4Matic
Mercedes CLS 4Matic
Mercedes CLS 4Matic
Mercedes CLS 4Matic
Mercedes CLS 4Matic
Mercedes CLS 4Matic
Mercedes CLS 4Matic
Mercedes CLS 4Matic
Mercedes CLS 4Matic
Mercedes CLS 4Matic
Mercedes CLS 4Matic
Mercedes CLS 4Matic
Mercedes CLS 4Matic
Mercedes CLS 4Matic