Mercedes numără zilele rămase până la lansarea noii generații E-Klasse.
Fanii luxosului model mai au de răbdat doar un an până la debutul oficial, abia atunci vor ști dacă patru ani de muncă la o mașină nu au fost în zadar.
Timpul se scurge oricum în favoarea automobilului de clasă medie, mașina pentru care Mercedes a alocat un buget uriaș.
E-Klasse se anunță a fi noua emblemă în segmentul premium, iar atingerea obiectivului înseamnă, în primul rând, depășirea noului lider Audi A6 și a inovativului BMW Seria 5.
Numele de cod al noii generații este W 212, și, după cum au vorbit oficialii Mercedes, trebuie să ne așteptăm la câteva surprize de proporții. Nu este vorba de design, ci de modul în care va fi stilizat și echipat automobilul de clasă medie. Un prototip de teste a ieșit deja la treabă pe drumurile Germaniei, și, chiar dacă este camuflat foarte bine, în spatele învelișului care ascunde linia noului E-Klasse se pot distinge câteva elemente de bază ale viitorului sedan premium.
Aspectul exterior va face o trimitere la designul noului C-Klasse, în timp ce interiorul se va apropia mult de nivelul „navei amiral” S-Klasse. Grila motorului va fi cromată în întregime, blocurile optice față vor fi tot în număr de patru dar cu proporții și forme diferite, în timp ce stopurile vor marca o nouă tendință care va readuce în atenție stilul clasic, asemănător celui din anii 80. Spațiul interior va fi cel mai mare din clasa sa, Mercedes păstrându-și astfel renumele de lider în ceea ce privește confortul. E-Klasse va excela la capitolul tehnologie, unde, cel puțin în echiparea de bază, se anunță prezența unor sisteme avansate de siguranță pentru pasageri și alte inovații introduse pe ultimul S-Klasse.
Fiabilitatea, un capitol sensibil la actuala generație, este unul din punctele prioritare de la care plecă dezvoltarea noului vehicul.
Mercedes intenționează să dezvăluie în premieră mondială noul model de lux la Salonul Auto de la Frankfurt din toamna lui 2009, urmând ca în prima parte a anului 2010 mașina să ajungă la dealerii din Europa.
Mercedes E-Klasse, rege din nou în clasa medie?
