Mercedes are o reputație de invidiat în clasa medie, iar anul acesta mai mult ca oricând se bizuie pe reprezentanții noului val. Vorbim evident de cunoscuta gamă E-Klasse, care încet dar sigur, renunță la vechii membri.
După lansarea reușită a versiunii sedan a venit rândul elegantului coupé să își facă loc în rândul distinsei familii E-Klasse. Din punct de vedere estetic, acesta prezintă unele similarități cu E-Klasse Sedan, singurele diferențe notabile fiind linia umerilor spate care plonjează lin spre capacul portbagajului și forma alungită a blocurilor optice spate.
Botul ascuțit, linia de la nivelul roților, farurile și capota cu umeri proeminenți sunt elementele care reflectă identitatea puternică noul E-Klasse Coupé.
Acesta beneficiază de motorizări eficiente pe benzină și diesel ce consumă cu 15% mai puțin carburant decât propulsoarele aflate pe CLK. Oferta în materie de motorizări constă în unități diesel și pe benzină ce dezvoltă puteri cuprinse între 204 CP și 388 cai putere. Modelele pe benzină se regăsesc pe versiunile E 250 CGI (204 CP), E 350 CGI (292 CP) și E 500 (388 CP), în timp ce versiunile diesel sunt denumirile E 250 CDI (204 CP) și E 350 CDI (231 CP).
Puțin mai târziu va fi disponibil modelul de top, E-Klasse Coupé AMG propulsat de un motor V8 de 6,2 litri, construit manual, ce va genera aproximativ 480 de cai putere și un cuplu maxim de 630 Nm. În gamă există și o versiune cu tracțiune integrală identificată cu titulatura 4Matic.
Mercedes echipează noul model cu mai multe sisteme inovative cum ar fi cel care recunoaște indicatoarelor de circulație, sau care poate detecta oboseala șoferului. Tehnologia PRE-SAFE este disponibilă ca dotare standard la fel ca și controlul stabilității (ESP) cât și frânarea automată de urgență (BAS).
Siguranța pasagerilor este garantată și de cele 7 airbaguri din dotarea de bază. E-Klasse Coupé dispune și de un sistem de protecție al pietonilor în caz de impact, capota mașinii ridicându-se în momentul accidentului cu câțiva centimetri pentru a reduce pe cât posibil șocul loviturii. La acestea toate se adaugă sistemul de control al amortizoarelor și suspensiile active care își pot regla „tăria”.
Versiunea coupé din gama E-Klasse poate fi achiziționată în România la un preț de bază de 37.550 de euro fără TVA.