Mercedes are o lungă tradiție în producția de automobile blindate. Este de ajuns să amintim de Papamobil, pentru a spune aproape totul despre popularitatea versiunilor cu un nivel ridicat de securitate dezvoltate la Stuttgart.
Ultima ofertă în domeniu a nemților se numește E-Guard și va disponibilă din primăvară anului curent. Limuzina E-Guard este de fapt un sedan din noua generație E-Klasse, care îi păstrează proporțiile și designul, însă se diferențiază de modelul obișnuit prin armura dispusă inteligent sub învelișul de tablă al caroseriei. Stratul protectiv al mașinii confecționat dintr-un oțel special este învelit cu policarbonat foarte rezistent, material care se regăsește în componența portbagajului, plafonului, capotei și contraaripi.
Având o experiență de 80 de ani în construirea de automobile de serie blindate, Mercedes își demonstrează încă o dată clasa cu noul E-Guard.
Proiectat pentru a feri ocupanții mașinii de atacuri criminale, modelul german a fost realizat împreună cu o echipă de specialiști cu o vastă experiență în domeniu care au amplasat cu precizie diverse elemente protective care se potrivesc perfect conturului caroseriei, fără ca spațiul și confortul să fie afectate în vreun fel. Rezultatul este o „celulă de siguranță” extrem de eficientă la atacuri cu arme de foc, grație oțelului cu rezistență înaltă și componentelor din aramidă din structura limuzinei.
E-Guard răspunde normelor de securitate VR4, adică blindajul este capabil să facă față unui asalt cu gloanțe de calibru .44 Magnum. De asemenea, podeaua mașinii beneficiază de un blindaj special, care îi permite să reziste la explozii provocate de grenade din categoria DM51. Protecția remarcabilă oferită de E-Guard a fost testată și certificată de un institut Recunoscut la nivel internațional.
Interesant este în ciuda numeroaselor modificări aduse limuzinei, cea mai mare parte a dotărilor au putut fi păstrate în echipamentul standard. Chiar și portbagajul rămâne unul destul de generos – 540 de litri, și poate suporta o încărcătură de până la 550 de kilograme.
Suspensiile AIRMATIC, frânele și unitatea de control au fost modificate datorită creșterii în greutate a mașinii iar sistemul care asistă șoferul în situații critice – cum ar fi frânarea bruscă la viteze mari sau pierderea controlului direcției, au fost adaptate pentru ca E-Guard să fie în parametrii lui E-Klasse.
Modelul blindat utilizează pneuri run-flat cu care se poate rula până la o viteză maximă de 240 km/h. Chiar dacă sunt dezumflate, anvelopele ce încalță jante de 17 inch mai pot parcurge o distanță de 50 de kilometri cu o viteză de 80 km/h.
Noul E-Guard are două linii de echipare, Elegance și Avantgarde, iar la partea de propulsie oferă unitățile pe benzină de 272 cai putere, respectiv 388 de cai putere și versiunea diesel E 350 CDIBlueEFFICIENCY de 231 cai putere.
Clienții vor putea comanda limuzina începând din aprilie 2009. Prețul de listă, fără TVA, pentru Mercedes E-Guard este de 45.000 de euro pe piața germană.