Mercedes și-a pus, din nou, la punct adversarii. Cel puțin în sectorul de activitate al familiei de modele C-Klasse, lucrurile sunt foarte clare. La trei ani și jumătate de la debutul ultimei generații, Mercedes se impune autoritar într-un segment premium aprig disputat, unde compania din Stuttgart deține monopolul de câțiva ani buni.
Lansat în martie 2007, actualul C-Klasse a depășit 700.000 de unități vândute la nivel global, 61% din volumul total fiind versiuni sedan, iar 39% fiind modele break.
„Ambele automobile au realizat creșteri procentuale de 70% de la data debutului lor. Ca rezultat, C-Klasse a fost lider mondial în segmentul său de activitate încă de la începutul anului 2008”, a mai spus Maier.
Ultima generație continuă povestea de succes a seriei precedente, comercializată între anii 2000 – 2007 în peste 1,4 milioane de exemplare la nivel global.
Actualul C-Klasse a stabilit și alte recorduri în materie de vânzări, reușind să devină pentru mai multe luni la rând cel mai bine vândut model premium în Germania.
Din volumul total de vânzări consemnat până astăzi, un sfert din numărul versiunilor C-Klasse au fost livrate Germaniei, piața numărul unu pentru modelul Mercedes, urmată de Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Italia și Africa de Sud.
În privința opțiunilor, la capitolul propulsie, o treime din unitățile sedan livrate sunt echipate cu versiunea de motorizare diesel C 220 CDI, următoarea variantă preferată de cumpărători fiind versiunea pe benzină C 200 Kompressor cu un volum de 20% din totalul vânzărilor. Pentru modelul break, clienții au optat în proporție de 75% pentru modele echipate cu agregate diesel.
Anul viitor C-Klasse va beneficia de o versiune îmbunătățită, schimbările estetice urmând să fie la fel de evidente ca și cele tehnice.
În prezent, Mercedes C-Klasse este disponibil în trei versiuni de caroserie sedan, break și coupe (CLC), la care se adaugă vehiculul de performanță C 63 AMG și modelul ecologic C-Klasse ce poartă amprenta BlueEFFICIENCY.