Mercedes C-Klasse nu are rival în segmentul premium



Mercedes C-Klasse nu are rival în segmentul premium
Mercedes C-Klasse nu are rival în segmentul premium

Mercedes a reușit fără prea mari probleme ca pe anumite segmente să țină la distanță concurența. Reputația, istoria și clasa oferită familiei de modele C-Klasse continuă să fie un factor important în alegerea multor clienți. La patru ani de la debutul ultimei generații, Mercedes se impune autoritar într-un sector premium aprig disputat, unde compania din Stuttgart deține în continuare monopolul.
Lansată în 2007, actuala generație C-Klasse se laudă cu peste 1.000.000 de unități vândute la nivel global, 63% din volumul total fiind versiuni sedan, iar 37% fiind modele break.
Ambele automobile au realizat creșteri procentuale de 70% de la data debutului lor. Ca rezultat, C-Klasse a fost lider mondial în segmentul său de activitate încă de la începutul anului 2008. Oficialii Mercedes se așteaptă ca, până la stagiul final, seria curentă să atingă un milion de exemplare.
Din volumul total de vânzări consemnat până astăzi, un sfert din numărul versiunilor C-Klasse au fost livrate Germaniei, piața numărul unu pentru modelul Mercedes, urmată de Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Italia și Africa de Sud.
În privința opțiunilor, la capitolul propulsie, o treime din unitățile sedan livrate sunt echipate cu versiunea de motorizare diesel C 220 CDI, următoarea variantă preferată de cumpărători fiind versiunea pe benzină C 200 Kompressor cu un volum de 20% din totalul vânzărilor. Pentru modelul break, clienții au optat în proporție de 75% pentru modele echipate cu agregate diesel.
Anul viitor, C-Klasse va beneficia de o versiune îmbunătățită, schimbările estetice urmând să fie la fel de evidente ca și cele tehnice.
În prezent, Mercedes C-Klasse este disponibil în trei versiuni de caroserie: sedan, break și coupe, la care se adaugă vehiculul de performanță C 63 AMG, în trei variante, și modelul ecologic C-Klasse ce poartă amprenta BlueEFFICIENCY.