Mercedes are o toamnă cât se poate de bogată în lansări. Dacă CLS este de departe principala atracție în rândul tuturor noilor apariții, versiunile restilizate CL 63 AMG și CL 65 AMG pot deveni cu siguranță două puncte fierbinți pe agenda oricărui pasionat de mașini sport. Evoluțiile acestor două modele de performanță pornesc în cucerirea de noi clienți, odată cu deschiderea comenzilor pe majoritatea piețelor din vestul Europei.
Costul acestor sportive rafinate demonstrează încă o dată cât de mult preț pune divizia AMG pe capodoperele sale. Pe piața românească versiunea de 544 cai putere – CL 63 AMG, pornește de la 167.524 euro cu TVA. Modelul de 630 de cai putere, cunoscut sub denumirea CL 65 AMG, vine la un preț de lansare de 237.398 de euro, fiind unul din cele mai scumpe modele din oferta Mercedes-Benz.
Programul modificărilor aplicate pe cele două mașini sportive include o serie optimizări la motoare, apariția unor materiale noi la interior și implementarea de elemente specifice la exterior. În plus, sportivele gamei CL pot fi echipate cu frâne adaptive și sistemul de control activ al șasiului care previne sau limitează tangajul mașinii în diferite situații, prin compensarea accelerației laterale.
CL 63 AMG dispune de un motor V8 de 5,5 litri ce produce 544 CP. Demarajul de la 0-100 km/h se efectuează în 4,5 secunde, iar viteza maximă este de 250 kilometri pe oră. Pentru pachetul de performanță, accelerația până la 100 km/h are loc în 4,4 secunde, în schimb viteza de top crește la 300 kilometri pe oră. În noianul de tehnologii își face loc sistemul de pornire /oprire al motorului care servește la economisirea carburantului în regim urban.
Consumul mediu este 10.5 litri/100 km, cu 0,4 litri mai mic decât la vechiul model ce era echipat cu un V8 aspirat natural de 525 CP.
CL 65 AMG are sub capotă 630 de cai putere proveniți de la o unitate V12 de 6.0 litri, un motor cu supraalimentare și două turbo-compresoare. Viteza de top este limitată la 250 km/h, în timp ce sprintul de la 0 la 100 km/h se produce în 4,4 secunde. Valorile de consum au scăzut, modelul sportiv necesitând în medie 14,3 litri/100 km.
La partea de transmisie vorbim deja de același tip de cutie, una cu șapte trepte denumită AMG Speedshift MCT 7. Aceasta dispune de trei moduri: „Manual” („M”), „Sport” („S”) și „Eficiența controlată” („E”). Aceasta din urmă este proiectată pentru a reduce consumul de combustibil, prin schimbarea mai lină a treptelor, iar în oraș devine activă funcția start/stop.