Mercedes introduce pe segmentul MPV unul din cele mai avansate modele ale momentului. Mult mai agilă și mai eficientă și totuși la fel de confortabilă și spațioasă ca întotdeauna, noua Clasă B este un autoturism complet. Înălțimea mai mică a caroseriei și poziția de conducere mai înaltă indică faptul că acesta este un Sports Tourer dinamic și plăcut la condus.
Sunt disponibile patru motorizări noi pe benzină și diesel, cu injecție directă și supraalimentare cu turbină, o transmisie automată cu dublu-ambreiaj, precum și una manuală. Șoferul este de acum ajutat de noi sisteme de asistență, oferite în premieră pentru acest segment.
Consumul de carburant al noii Clase B este cu până la 21% mai mic decât cel al fostei generații. Toate noile propulsoare au fost dezvoltate in-house de către Mercedes. Ambele versiuni diesel (B 180 CDI BlueEFFICIENCY și B 200 CDI BlueEFFICIENCY) au acum un consum mediu de 4,4 litri pentru 100 de km parcurși, față de 5,2 litri, valoarea de consum a predecesorilor. B 180 CDI BlueEFFICIENCY obține o valoare a emisiilor de CO2 de 115 g/km cu transmisia automată, o îmbunătățire cu 21% a performanțelor predecesorului său.
În ciuda performanțelor dinamice mult mai bune, versiunile pe benzină B 180 BlueEFFICIENCY și B 200 BlueEFFICIENCY consumă acum în medie 5.9 litri pentru 100 km parcurși. Emisiile de CO2 sunt acum mai bune cu 12% (137 g și respectiv 138 g CO2/km).
Noua Clasă B este un Sports Tourer autentic, oferind spațiu foarte mare la interior și performanțe dinamice impresionante, demne de un model compact hatchback. Liniile originale ale designului exterior indică aceste lucruri din orice unghi al mașinii.
Coeficientul aerodinamic al noii Clase B este impresionant – cd = 0.26, această valoare ducând modelul Mercedes-Benz în topul segmentului său. Chiar mai mult decât atât, pachetul tehnologic ce va fi disponibil la scurt timp după lansare – ECO Technology vine cu modificări care scad coeficientul și mai mult, la o valoare de 0,24.
Noul model este mult mai dinamic decât predecesorul său datorită centrului de greutate poziționat mai jos, noii punți spate cu suspensii independente cu patru brațe și datorită sistemului ESP® Electronic Stability Programme îmbunătățit. Pentru o și mai mare agilitate este disponibilă opțional o suspensie sport. Aceasta are un nivel mai coborât cu 20 de mm, amortizoarele sunt sport, iar sistemul de direcție Direct-Steer este standard.
Direcția electro-mecanică a noii Clase B a fost reproiectată pentru mai multă ușurință și precizie în exploatare.
Un sistem Direct-Steer este oferit standard împreună cu pachetul sport. Sistemul de direcție asistată electric îmbunătățește decisiv eficiența consumului de energie, deoarece funcția de asistență electrică folosește energie doar când șoferul virează propriu-zis.