Mediul online românesc este dominat de femei cu vârste între 20 și 24 ani



Profilul utilizatorului român de internet s-a modificat față de anul trecut, zona online din România fiind dominată de femei cu vârste între 20 și 24 ani, din Capitală, potrivit unui studiu al trafic.ro.
Anul acesta, bătălia sexelor din mediul online este câștigată de femei (53%), care sunt cu 6% mai multe comparativ cu de utilizatorii de sex masculin (47%). Astfel, se poate spune că structura pe sexe a utilizatorilor de internet, reflectă structura generală a populației (52,6% femei conform INSSE).
Necăsătoriții, mai mulți decât cei implicați în relații sau căsătoriți
Din totalul respondenților, 50% sunt necăsătoriți, surclasându-i pe cei căsătoriți sau pe cei care locuiesc cu partenerul (44%). Restul procentajului se împarte între cei cu statutul de văduv (ă) și divorțat(ă).
Ca și anul trecut, topul este dominat de utilizatorii cu vârste între 20 și 24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu vârste cuprinse între 25 și 29 ani (16%), 30 și 34 ani (14%) și 40 și 49 ani (14%). Majoritatea respondenților locuiesc în România (94%), urmați de cei din Republica Moldova (2%) și din Germania (0,2%). Principalele orașe în care internautul român își petrece cel mai mult timp sunt București (25%), Iași (5%), Cluj (5%), Constanța (4%) și Prahova (3%).
În 2010, majoritară este ponderea celor cu studii superioare – absolvent de facultate (34%) și studii post-universitare (15%). Pe de altă parte, 26% dintre respondenți sunt manageri de diferite niveluri și 24% studenți.
În ceea ce privește venitul lunar, 19% dintre respondenți nu au un venit, aproximativ 25% câștiga sub 1.000 de lei și peste 50% au salarii ce depășesc 1.000 lei. În contextul declinului economic, anul acesta doar 7,5 % dintre respondenți au venituri lunare de peste 1.000 de euro comparativ cu anul trecut când 10% aveau astfel câștiguri. În cazul venitului familiei, ponderea celor cu venituri de sub 1.000 lei este de 20%.
Ca planuri de viitor, o treime dintre respondenți intenționează să-și cumpere mașină, în timp ce 44% dețin deja un autovehicul. De asemenea, un sfert plănuiesc achiziționarea unui apartament, ținând cont că 8% au deja o casă de vacanța.
Utilizatorul român intră cel puțin o dată pe zi pe internet
Utilizatorul român preferă în continuare desktopul/ PC-ul într-o proporție de 76%, procentaj dublu comparativ cu utilizatorii de laptop (44%). Telefoanele mobile sunt utilizate de 13% și smartphone-urile de 4% dintre respondenți.
În ceea ce privește obiceiurile de consum ale internetului, utilizatorul român intră cel puțin o dată pe zi pe internet (90%), de cele mai multe ori de acasă (90%) ori de la serviciu (34%). Când navighează pe internet, atenția reprezentanților de ambele sexe se îndreaptă în proporție de 72% către ziare/ reviste online, 53% către comunități cum ar fi Hi5, LinkedIn sau Facebook, site-uri cu locuri de muncă (43%) și site-uri auto (31%).
În offline, utilizatorul român este interesat de domenii ca medicina, sănătate, alimentație (46%), urmate de evenimente/ știri despre România (45%), familie și viața de cuplu (37%), turism, călătorii (40%) și teste, jocuri, cuvinte încrucișate (32%). „Putem, astfel, corela creșterea interesului față de rețelele sociale care promovează jocuri online prin afinitatea fața de acest ultim domeniu”, a afirmat Mirel Palada, directorul Companiei de Cercetare Sociologică și Branding (CCSB).
În timpul liber, majoritatea respondenților preferă activitățile din cadrul locuinței – 70% navighează pe internet, iar 60% se uită la televizor, în detrimentul petrecerii timpului cu familia lor (59%) și a ieșirii cu prietenii (54%). Când aleg televizorul, preferă să se uite la știri (72%), filme (70%) și emisiuni de divertisment (44%).
„Este vorba de un subgrup bine definit – tinerii, aflați în perioada de viață de dinainte de întemeierea familiei, perioada în care s-au desprins de familia părinților și nu și-au întemeiat încă familia proprie. Se afla practic într-un stadiu de viață în care-și petrec timpul mai degrabă singuri”, a adăugat Mirel Palada.
Față de anul trecut, topul preferințelor din consumul offline s-a modificat – cafeaua măcinată nu se mai află în topul preferințelor, fiind înlocuită de laptele dulce (43%) și de iaurtul simplu (40%). În continuare, un procent important din respondenți consuma tablete de ciocolată (39%), băuturi răcoritoare acidulate (39%) și neacidulate – suc, nectar, juice – (37 %). În rândul consumului de băuturi alcoolice, berea și vinul sunt preferate în proporție de 46%, respectiv 38%.
În ceea ce privește achizițiile offline, utilizatorul de internet preferă produsele la reducere, informându-se înainte de cumpărarea lor și fiind puțin influențat de reclamele TV. Ca factor decisiv în achiziție s-a identificat marca produsului, urmată de țara de origine, preț, dar și oferta din magazin.
Cercetarea destinată identificării profilului utilizatorilor români de internet realizată de trafic.ro conține atât indicatori demografici (vârstă, sex, localizare geografica, venit, studii), cât sș date privind interese, stil de viață și comportament de consum al utilizatorilor. De asemenea, rezultatele sunt calibrate cu date din offline furnizate de către Compania de Cercetare Sociologică și Branding (CCSB).
trafic.ro este primul serviciu de monitorizare și analiza în timp real a audienței web din România ce permite compararea performanței a peste 40.000 de site-uri din online-ul românesc
Studiul a fost realizat în perioada 25 mai – 20 iunie, pe 2.058 de site-uri din România, pe un eșantion reprezentativ de 42.000 de respondenți.