Modificare

Medicii care vor lucra în centrele de permanență vor fi plătiți suplimentar



Medicii care vor accepta să lucreze în centrele de permanență vor fi plătiți suplimentar pentru munca prestată, venitul fiind stabilit la nivelul sumelor alocate pentru gărzile efectuate de specialiști în spital, a declarat, ieri, Eugen Nicolăescu, ministrul Sănătății Publice.
”Îmi pare rău că autoritățile de sănătate publică, dar și cele locale, nu au tratat cu interes ideea organizării centrelor de permanență. Prin Ordonanța de Urgență pusă pe site-ul MSP, săptămâna trecută, și care ar putea fi adoptată de Executiv până la sfârșitul lunii ianuarie, vrem să dăm altă importanță organizării acestor unități. Și anume, în ele vor lucra numai medicii care vor, adică pe bază de voluntariat, iar pentru munca lor va fi plătiți suplimentar, la nivelul sumelor încasate de specialiști pentru orele de gardă din spital’”, a adăugat ministrul Sănătății.
Potrivit demnitarului, medicii din centrele de permanență vor avea la dispoziție o mașină pentru consultații de urgență la domiciliu. ’”Mai mult, centrul de permanență este o unitate virtuală, adică poate fi organizat la domiciliul doctorului, la cabinet sau într-o cameră din centrul de ambulanță. Ei vor primi bani în plus pentru consultațiile acordate în intervalul orar 20-7 dimineața, sâmbăta, duminica sau în perioada sărbătorilor legale, la nivelul gărzilor efectuate de specialiști din spital’”, a adăugat ministrul Nicolăescu.
În zonele cu număr insuficient de medici, în centrele de permananță pot fi angajați doctori pensionari sau rezidenți din anul trei, ei fiind plătiți în același sistem al serviciilor de gardă. ”Aceste centre de permanență sunt foarte necesare, mai ales în mediul rural”, a mai spus demnitarul.
Plata medicilor, din bugetul Ministerului Sănătății
Plata medicilor din centrele de permanență va fi suportată din bugetul Ministerului Sănătății, prin Casa Națională de Asigurări de Sănătate. Medicii vor încheia cu casa de asigurări de sănătate contracte suplimentare pentru activitatea prestată în respectivele unități.
Potrivit actului normativ, continuitatea asistenței medicale primare este asigurată de medicii de familie asociați din mai multe localități în centre de permanență, care vor funcționa în regim de cameră de gardă, în conformitate cu reglementările legale în vigoare, rezolvând consultațiile de urgență și acordând servicii medicale corespunzând pachetului minimal si pachetului de servicii medicale de bază prevăzute în normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condițiile acordării asistenței medicale primare în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate în asistența medicală primară, după caz și cu precădere, solicitanților din teritoriul arondat, atât la nivelul centrului de permanenta cît și în afara acestuia”.
Medicului de familie ce face gărzi în centrele de permanență i se asigură după caz, și în limita posibilităților, de către serviciul județean de ambulanță sau al municipiului București, sau de către administrația publică locală, un vehicul special dotat, cu sau fără conducător auto, pentru deplasări la consultațiile de urgență în teritoriul arondat centrului de permanență respectiv.
Activitatea în afara centrului de permanență este coordonată de dispeceratul medical al serviciului de ambulanță sau, după caz, de dispeceratul integrat, fiind utilizat numărul 112.