MDRT îl vrea pe Jean Michel Jarre în România în acest an, într-o campanie de promovare a turismului



Organizarea în acest an în România a „evenimentului Jean Michel Jarre, de promovare a destinației turistice România” este unul din obiectivele cuprinse în programul multianual de marketing si promovare turistică, care va beneficia de o finanțare de 11 milioane de lei de la buget în acest an.
Programul multianual de marketing și promovare turistică urmărește promovarea celor mai importante destinații și forme de turism din România pe piața internă si pe principalele piețe turistice din străinătate, definirea și promovarea brandului turistic și vizează efectuarea de studii de marketing, organizarea de activități de relații publice în țară și străinătate și realizarea de acțiuni de promovare și publicitate.
Fondurile destinate programului de marketing și promovare sunt de 5,5 milioane de lei anul trecut, de 11 milioane de lei în acest an, 8,5 milioane de lei în 2013 și câte 8,8 milioane de lei în 2014 și 2015, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern elaborat de MDRT. Banii provin de la bugetul de stat, la care se adaugă și fonduri europene, respectiv 25 de milioane de euro în acest an.
Cu acești bani vor fi plătite și realizarea de materiale de promovare precum cataloage, broșuri, pliante, postere și foi volante, diverse tipărituri, ghiduri și hărți turistice, panouri, fotografii, albume, fotoreportaje, filme de animație și documentare de turism, materiale audiovideo, casete, filme cu specific de turism, CD-uri si DVD-uri turistice, obiecte de protocol etc.
Acestora li se adaugă marketing-ul prin internet, rețele de socializare și alte mijloace electronice, incluzând și realizarea și administrarea unui portal de informații de turism, promovarea și publicitatea prin intermediul companiilor aeriene și prin intermediul principalelor aeroporturi din România și din străinătate, promovarea prin intermediul inserțiilor publicitare în ziare și în reviste de interes general, precum și în cataloagele turistice și în alte publicații de profil, prin intermediul posturilor de televiziune, radio și online.
Totodată, firmele de turism, asociațiile profesionale, patronale și organizațiile neguvernamentale cu activitate în domeniu, autoritățile administrației publice locale și centrale și alte entități pot participa gratuit, sau în urma achitării unei taxe la manifestările expoziționale, în pavilioanele naționale, standurile specializate ori miniexpozițiile la care participă în țară și în străinătate Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului.
Cuantumul taxei de participare se va stabili prin ordin al ministrului, în funcție de fiecare manifestare expozițională, iar valoarea însumată colectată de la toți participanții nu va putea depăși 10% din totalul devizului general al acțiunii.