Spotul TV referitor la cartofii prăjiți McDonald’s are intenția de a informa consumatorii despre calitatea și originea produsului, compania precizând că are unele dintre cele mai ridicate standarde de calitate din industrie.
Prepararea corectă a produselor, dar și respectarea practicilor de siguranță alimentară sunt preocupări zilnice în toate restaurantele McDonald’s, spune compania într-un comunicat remis agenției MEDIAFAX, vineri.
„Pentru a pregăti cartofii prăjiți, McDonald’s folosește cartofi proaspeți, sută la sută naturali, selecționați manual din soiurile de cea mai bună calitate: Russet Burbank și Innovator. Pentru McDonald’s România, cartofii sunt cultivați în Austria și provin de la una dintre cele mai importante companii producătoare de cartofi, Frisch & Frost Austria”, explică sursa citată.
Fiecare cartof trebuie să îndeplinească standardele de calitate ale McDonald’s în ceea ce privește: umiditatea și conținutul natural de zahăr, dimensiunea, forma, culoarea, precum și alte caracteristici. Cele peste 120 de evaluări calitative pe care McDonald’s și furnizorii săi le fac pentru a pregăti cartofii prăjiți, pornind de la selecționarea semințelor de cartofi, până la plantarea, recoltarea, pregătirea și verificarea produsului finit, demonstrează angajamentul companiei McDonald’s față de calitate.
Cartofii prăjiți de la McDonald’s sunt atent selecționați și prăjiți în ulei vegetal (un amestec de ulei de rapiță și ulei de floarea soarelui), afirmă sursa citată.
Joi, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) informa că spotul publicitar „Cartofii prăjiți de la McDonald’s aduc aminte de bunici” conține două informații menite a induce în eroare consumatorii, autoritatea solicitând CNA aplicarea măsurilor legale ce se impun în acest caz.
În spotul cu pricina, se fac afirmații precum „cartofii prăjiți de la McDonald’s aduc aminte de bunici” și se transmite consumatorilor informația conform căreia materia primă utilizată este „cartoful” ce provine de la piață, spuneau reprezentanții ANPC, într-un comunicat remis joi MEDIAFAX.
În urma unui control asupra originii și calității cartofilor prăjiți de la McDonald’s, efectuat de comisarii ANPC în rețeaua de restaurante a companiei, a rezultat că produsul „cartofi prăjiți” provine din tratarea termică a produsului „cartofi congelați”, materie primă a cărui listă a ingredientelor conține cartofi, ulei vegetal, dextroză, stabilizator: difosfat de sodiu, precizează sursele citate.
În consecință, consideră ANPC, prin spotul publicitar se transmit două informații menite a induce în eroare consumatorii, respectiv că produsul „cartofi prăjiți” ar proveni din cartofii proaspeți achiziționați de la piață, în condițiile în care materia primă utilizată este „cartofi congelați” (care conține și alte adaosuri, inclusiv aditivi), și aceea că „aduc aminte de bunici”, ceea ce induce
consumatorului ideea falsă de reîntoarcere la calitatea de odinioară, de produs fabricat după metode artizanale, produsul fiind, în realitate, industrial.
Pentru cele constatate, ANPC a sancționat SC McDonald’s SRL și a solicitat Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) aplicarea măsurilor ce se impun pentru intrarea în legalitate privind difuzarea acestui spot publicitar, mai spun sursele citate.