Mazda3 MPS are spiritul performanței



Mazda3 MPS are spiritul performanței
Mazda3 MPS are spiritul performanței

Mazda se dezlănțuie în clasa compactă cu o versiune de performanță care reflectă pasiunea japonezilor pentru motoare. Modelul Mazda3 MPS nu este doar singurul model sportiv, ci și cel mai puternic automobil din oferta mărcii nipone.
Sub capotă se află un motor turbo de 2,3 litri cu tehnologie de injecție DISI (Direct Injection Spark Engine) ce se alimentează pe benzină și produce 260 de cai putere la 5.500 de rotații.
Cu ajutorul unei cutii manuale în 6 trepte, cuplul motor maxim de 380 Nm disponibil la 3.000 de rotații este livrat exclusiv punții față.
Mazda3 MPS accelerează de la 0-100 km/h în doar 6,1 secunde și atinge o viteză de vârf de 250 km/h. În ciuda performanțelor realizate, consumul se menține la un nivel acceptabil, sportiva japoneză având un consum de 9,7 litri/100 km.
Grație optimizărilor aduse agregatului turbo, sportivul hatchback îndeplinește normele de poluare Euro 5.
Poziționat în segmentul compactelor, noul model japonez vine echipat cu un kit care sporește agresivitatea dar și performanțele dinamice ale mașinii. Mazda3 MPS se individualizează prin gura de aerisire montată pe capotă, liniile cromate de la nivelul grilei față, praguri mai generoase, eleron spate, două țevi de eșapament cromate, jante de 18 inch din aliaj ușor.
Caroseria a primit ranforsări suplimentare care au crescut rigiditatea mașinii și, așa cum era de așteptat, pe lista dotărilor figurează suspensii sportive, direcție electro-hidraulică asistată și un sistem de frânare foarte eficient.
Interiorul este garnisit cu inserturi de natură sportivă și tapițerie în culorile roșu și negru. Se evidențiază de asemenea calitatea materialelor folosite, cu finisaje lucrate într-o manieră premium.
Capitolul dotări este unul la care versiunea sportivă excelează, modelul fiind echipat cu asistența electronică a frânării, ABS, 6 airbag-uri, controlul dinamic al stabilității (DSC), faruri adaptive cu lămpi bi-xenon (AFS), senzori de monitorizare a presiunii în pneuri, sistemul de monitorizare a lateralului și părții din spatele autovehiculului (RVM), sistemul de semnalizare a frânării de urgență (ESS) și senzori de parcare.